Postprodukcija boje na video zapisima (CROSBI ID 425288)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Pelesk, Maja Postprodukcija boje na video zapisima / Rajković, Ivan (mentor); Zagreb, Tehničko veleučilište u Zagrebu, . 2018

Pelesk, Maja

Rajković, Ivan

Postprodukcija boje na video zapisima

Proces nastanka svakog filma kreće od ideje koja je temelj svakog filma. Razmišlja se o kakvoj vrsti filma se radi, koja se poruka želi prenijeti i kojim načinima će se to postići. Ideja se stavlja na papir na kojem se napiše i nacrta svaki zamišljeni kadar i tako se ideja pretvara u scenarij i storyboard u kojima je detaljno opisano kakvi kadrovi će se snimati, iz kojih sve perspektiva, hoće li kamera biti dinamična ili statična, kojim bojama se želi dodatno naglasiti sama priča i kakva atmosfera i ugođaj se želi postići. Detaljnom razradom scenarija i storyboarda olakšava se snimanje jer je smanjeno gubljenje vremena razmišljanjem što sve treba i na koji način snimiti. Tada se zna da će neki kadrovi biti u slow motionu, neki ubrzani, a neki normalne brzine. Slow motion je snimljen s drugačijim postavkama u samoj kameri u odnosu na normalnu brzinu kadra i svaki od njih ostavlja drugačiji dojam i ugođaj. Boje su jedne od najbitnijih stvari prilikom snimanja svakog filma jer su boje upravo to što se prilikom gledanja filma uoči. U povijesti filma dok se boja nije mogla snimiti i svi filmovi su bili snimani u crno-bijeloj tehnici nije bilo mogućnosti stvaranja neke nove i drugačije atmosfere. Danas je samo nebo granica. Ako su boje prilikom snimanja pravilno zabilježene, to znači da slika nije previše bijela ili crna, te se iste boje mogu prilikom montaže dodatno naglasiti ili pretvoriti u neku sasvim drugu boju. Kako bi se dobile boje kakve se žele dobiti, postoje profili u samim kamerama koji omogućavaju kvalitetniji zapis informacija o bojama prilikom snimanja, te se tako lakše njima manipulira u post produkciji. Kroz praktični dio rada opisan je upravo taj proces o snimanju i manipuliranju boja kako bi se dobio određeni izgled i sama atmosfera filma. Kao primjer je sniman i obrađen vlastiti film o ručnoj izradi cipela te su na njemu primjenjeni svi procesi koji će biti spomenuti u ovom samom pismenom radu.

video, boja, postprodukcija

Process of video color postproduction

video, color, postproduction