Utjecaj oblika filmskog zapisa na gledateljevu percepciju (CROSBI ID 425312)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Kezerić, Antonio Utjecaj oblika filmskog zapisa na gledateljevu percepciju / Rajković, Ivan (mentor); Zagreb, Tehničko veleučilište u Zagrebu, . 2016

Kezerić, Antonio

Rajković, Ivan

Utjecaj oblika filmskog zapisa na gledateljevu percepciju

Gledajući film, gledatelj ne može ništa u njemu opipati, okusiti niti pomirisati, no ono što čuje i vidi itekako utječe na njegove osjećaje i doživljaje. Gledatelj film shvaća i doživljava kao nešto novo i drugačije, neki filmom stvoren svijet koji mu je donekle prepoznatljiv, no pojavljuje se i u novom obliku u kojemu se neka njegova svojstva prikrivaju, a neka ističu. Nova svojstva, također, možemo pridodati svijetu bez njegovog fizičkog mijenjanja, a to postižemo načinom na koji se ona vide i čuju. Upravo je to osnova učinka filma na gledatelja. Gledatelj zapaža svaki oblik mijenjanja iako nije uvijek toga svjestan. Te oblike nazivamo oblicima filmskog zapisa. U radu je opisano na koji način filmski zapisi utječu na film te koji su osnovni oblici filmskog zapisa. Pokušava se objasniti koja je svrha svakog od pet osnovnih oblika filmskog zapisa, zašto je bitno dobro uskladiti svih pet oblika filmskog zapisa, te se pokušava potvrditi kako oni nisu slučajno izabrani već da se dobrim odabirom međusobno nadopunjavaju i tako gledatelju šalju kreatorovu poruku. Kao praktični dio ovoga rada snimljena je kultna scena uspona uz stepenice iz filma „Rocky“ na pet različitih načina gdje je u svakom od pet primjera promijenjen jedan od oblika filmskog zapisa te je svakim primjerom gledatelju poslana drugačija poruka.

oblici filmskog zapisa, montaža, zvuk

Influence of the film format on the viewer's perception

film formats, editing, sound