Modeliranje i animiranje trodimenzionalne grafike (CROSBI ID 425316)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Švacov, Karlo
Rajković, Ivan
hrvatski
Modeliranje i animiranje trodimenzionalne grafike
Strelovitim razvojem računalne tehnologije raste i razvoj računalne grafike i s time i njezina potražnja. U današnje vrijeme ne postoji film, reklama ili glazbeni video gdje se ne pojavljuje neki oblik računalne grafike. Zainteresiranost za njezin razvoj zaslužna je prvenstveno industrija računalnih video igara i njeni obožavatelji koji zahtjevaju sve realniji izgled stvorenih svijetova i likova. Tako je mene na ovu temu diplomskog rada privukla znatiželja kako funkcionira stvaranje 3D grafike, koji su sve procesi iza toga te kako sve to pokrenuti odnosno animirati. U radu ću opisati modeliranje i animiranje te alate potrebne za njihovu izradu. Dotaknuti ću se općeg znanja računalne grafike i njezine povijesti te kako se razvila u ono što danas poznajemo i koristimo. Za moj praktični dio rada koristio sam besplatni open source program pod nazivom Blender. Odabrao sam upravo njega jer sam bio zainteresiran da li se može napraviti u njemu sve što bi se moglo napraviti u programu koji se naplaćuje poput Autodesk Maya. Blender sadržava mnoge funkcije kao što su modeliranje, teksturiranje, renderiranje, sistem čestica (eng. particle system), UV unwraping, miksanje audio i video sadržaja, game engine za izradu logike računalnih video igara i slično. Za praktični dio sam dizajnirao i modelirao kuhinju na koju sam dodao teksture kako bi izgledala što realnije. Zatim sam namjestio svjetlo tj. pozicionirao sunce te animirao cijelu scenu tako dobijem što realniji prikaz promjene iz dana u noć odnosno „day to night timelapse“.
3D grafika, animacija
nije evidentirano
engleski
Modeling and animation of three-dimensional graphics
nije evidentirano
3D graphic, animation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
29
26.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Tehničko veleučilište u Zagrebu
Zagreb