Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom (CROSBI ID 260710)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Bilač, Sanja ; Miljković, Dubravka Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom // Acta Iadertina, 14 (2017), 2; 53-72. doi: 10.15291/ai.1470

Podaci o odgovornosti

Bilač, Sanja ; Miljković, Dubravka

hrvatski

Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom

Promjena paradigme profesionalnoga razvoja učitelja, posebno reorganiziranje stručnoga usavršavanja, predstavlja važan preduvjet uvođenju pozitivnih promjena u školsku praksu. Refleksivna se praksa smatra učinkovitim načinom stručnoga usavršavanja. Upravljanje razredom i ostvarivanje discipline područje je odgojno-obrazovnoga rada u nastavi koje se tradicionalno smatra najvećim izazovom, a u stručnom je usavršavanju učitelja prilično zanemareno. Cilj je istraživanja bio utvrditi postoji li razlika u samoprocjeni ponašanja i zadovoljstvu poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom s obzirom na oblik njihova stručnoga usavršavanja: tradicionalni oblik nasuprot modelu refleksivne prakse. Istraživanje je obuhvaćalo neprobabilistički uzorak od ukupno 218 učitelja u RH podijeljen na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Dobivene su značajne razlike: primjena refleksivne prakse (eksperimentalna skupina) utječe na pozitivniju samoprocjenu ponašanja i veće zadovoljstvo poslom u upravljanju razredom i disciplinom nego sama edukacija (kontrolna skupina). Rezultati impliciraju da se primjenom modela refleksivne prakse može učinkovito reorganizirati stručno usavršavanje i mijenjati paradigma profesionalnoga razvoja.

stručno usavršavanje ; refleksivna praksa ; upravljanje razredom i disciplinom

nije evidentirano

engleski

Reflective practice model - an efficient way of professional development in the classroom management

nije evidentirano

professional development ; reflective practice ; classroom and discipline management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (2)

2017.

53-72

objavljeno

1845-3392

1849-1243

10.15291/ai.1470

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Poveznice