Teorija igara: praktična primjena u poslovanju (CROSBI ID 17426)

Kopal, Robert ; Korkut, Darija Teorija igara: praktična primjena u poslovanju. Zagreb: Comminus ; Libertas međunarodno sveučilište, 2011

Kopal, Robert ; Korkut, Darija

Teorija igara: praktična primjena u poslovanju

Dragi čitatelji, Pred vama je prva hrvatska (i šire!) knjiga o primjeni teorije igara u poslovanju. Započevši rad na njoj, imali smo određenu ideju. Ta je ideja evoluirala i sazrijevala, zajedno s nama. Pročitali smo velik broj knjiga na temu teorije igara, proučili ogroman broj stručnih i znanstvenih radova, istražili različite postavke i teorije... i shvatili sljedeće: ne postoji jedinstveno shvaćanje ni konsenzus. Pitanja koja su se logički nametnula glasila su: Tko je u pravu? Koji je znanstvenik i istraživač najtočnije i najpreciznije, a opet sveobuhvatno definirao svu kompleksnost teorije igara? Tražeći odgovore na ta pitanja, nailazili smo na nova: Treba li to biti matematička knjiga? Zašto u Hrvatskoj dosad nije napisana ekonomska knjiga o teoriji igara? Zašto ima toliko nobelovaca iz toga područja? Dragi čitatelji, knjiga je pisana na temelju naših odgovora na postavljena pitanja. Pokušali smo utrti put u relativno nepoznatom i neistraženom području hrvatskog stručnog i znanstvenog opusa. Pokušali smo jednostavno pisati i izražavati se o izuzetno kompleksnom području. Knjiga "Teorija igara - praktična primjena u poslovanju" jest: • knjiga orijentirana praktičnoj primjeni, • ne-matematička knjiga, • prva, ali ne i posljednja hrvatska knjiga o teoriji igara. Vrlo je vjerojatno da ćete čitajući knjigu ponekad osjetiti svu kompleksnost teorije igara. Nemojte odustati! Odložite knjigu i odmorite se. Nastavite je čitati. Slijedi nagrada za uloženi trud. A nagrada je sljedeća: steći ćete vrlo primjenjivo znanje koje omogućuje optimalno iznalaženje rješenja u bilo kojoj međuovisnoj poslovnoj (i drugoj) situaciji. Dragi čitatelji, ovo je važno: primjena teorije igara omogućit će vam "pobjedu" i kada objektivno niste u stanju pobijediti. Kako je to moguće? Tako što ćete, primjenom teorije igara, maksimalizirati poslovni rezultat u slučaju pobjede i minimalizirati gubitak u slučaju poraza. Ponekad su naše poslovne situacije određene postavkama na temelju kojih i uz svu stručnost i znanje nije moguće pobijediti. Ponekad i gubimo. Teorija igara pomoći će vam pobijediti kada god postoji mogućnost pobjede. A, ako već morate izgubiti, pomoći će vam da izgubite "s najmanjom mogućom razlikom". I na kraju parafrazirajmo Samuelsona: "Poznavanje teorije igara promijenit će zauvijek vaš način razmišljanja." Naš zasigurno jest.

Teorija igara, strateške igre, sekvencijalne igre, simultane igre, atomske igre, zatvorenikova dvojba, strateški potezi, informacijska struktura, savršene informacije, nesavršene informacije, nepotpune informacije, asimetrične informacije

Game Theory: Business Application

Game Theory, games of strategy, sequential games, simultaneous games, atomic games, prisoner’s dilemma, strategic moves, information structure, perfect information, imperfect information, incomplete information, asymmetric information

Zagreb: Comminus ; Libertas međunarodno sveučilište

2011.

9789535664406