Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Biti roditelj djetetu s intelektualnim teškoćama (CROSBI ID 63415)

Prilog u knjizi | stručni rad | domaća recenzija

Lisak, Natalija Biti roditelj djetetu s intelektualnim teškoćama // Priručnik za roditelje: Izgradnja mostova- promicanje dobrobiti obitelji s djecom s teškoćama u razvojuDisabilities / Alimović, Sonja (ur.). online, 2018. str. 164-181

Podaci o odgovornosti

Lisak, Natalija

hrvatski

Biti roditelj djetetu s intelektualnim teškoćama

U ovom poglavlju bila je namjera pronaći savjete/prijedloge koji vam mogu biti korisni za dobro funkcioniranje vaše obitelji i obiteljske odnose, a da pri tome možete brinuti i o vlastitim potrebama istovremeno. Pripremili smo za vas neke konkretne ideje, navode ili reference gdje možete pročitati više o nekoj specifičnoj temi. Većina roditelja, u razdoblju djetetove najranije dobi, su u procesu prihvaćanja teškoća koje dijete ima i u razdoblju tugovanja zbog čega mogu biti vrlo ranjivi i bit u potrebi za podrškom više nego ikada. Uobičajeno u tom razdoblju najranije dobi djeteta socijalne usluge nisu dostupne, a niti dobro organizirane, pa roditelji kucaju na mnoga vrata i posjećuju različite stručnjake. Roditelji su tada u fazi učenja kako da pruže podršku za svoje dijete, usmjereni su na podršku u razvoju motoričkih vještina, sustava potpomognute komunikacije (PECS, određene kognitivne strategije za učenje na primjer prvog slova u riječi, imenica i simbola, trening pamćenja) . Mnogi roditelji ne znaju kako reagirati i kako pronaći rješenje za situacije kada dijete na primjer ima neke probleme u ponašanju ili kada izražava svoje potrebe na neprimjeren način. Kada biste željeli učiniti prave stvari na pravi način za svoje dijete a ujedno i imati dobre roditeljske vještine možete odbrati neke od tehnika za vježbanje pozitivnog roditeljstva i podupiranje te ostvarivanje potreba vašeg djeteta. Ponekad doista trebate vrijeme za sebe, trebate podršku i razumijevanje! To je vaša normalna, prirodna i zdrava potreba i trebate je prepoznati i poštivati! Ako brinete o svojim potrebama to vas može osnažiti tako da poslije možete biti kvalitetna podrška vašem partneru i djetetu. Mnogi roditelji djece s intelektualnim teškoćama ističu da su njihova djeca s intelektualnim teškoćama pozitivno doprinijela njihovim životima tako što su im pomogla da razviju empatiju, strpljenje, toleranciju, osjetljivost i pozitivnije partnerske odnose. Podržavajući partnerski odnosi su vrlo važni za kvalitetu obiteljskog i osobno života Kako možete pružiti podršku svom partneru i na koji način možete priopćiti svojem partneru kakvu podršku trebate od nje/njega, možete pronaći u linkovima koji slijede u nastavku: http://raisingchildren.net.au/articles/acceptan ce.html/context/590 http://raisingchildren.net.au/articles/your_rel ationship_with_your_partner.html http://raisingchildren.net.au/articles/building _a_good_relationship_with_your_family.html http://raisingchildren.net.au/articles/building _a_good_relationship_with_your_family.html/cont ext/312 http://raisingchildren.net.au/fathers/fathers.h tml Jako je važno da se vaš partner i vi usmjerite jedno na drugo, međusobno uvažavate i prihvaćate U nastavku s nalaze neki prijedlozi za unapređenje međusobnog prihvaćanja i za zbližavanje sa partnerom.Provedite vrijeme zajedno u aktivnostima za koje imate oboje interes. Pokažite interes za aktivnosti koje vaš partner voli ili kojima se bavi i pridružite se kad vas pozove. Razmislite o aktivnostima koje možete učiniti, a koje vaš partner voli, kako bi jo/mu tako pokazali ljubav i poštovanje. Prisjetite se aktivnost koje ste zajedno radili na početku vašeg odnosa kada ste se upoznali. Razmislite što vam se tada sviđalo i kako bi mogli postići da te aktivnosti opet zajedno radite. Razgovarajte s vašim partnerom o sretnim trenutcima koje ste proveli zajedno. Kada imate dijete s intelektualnim teškoćama često ste u poziciji da trebate učiti neke nove metode ili tehnike kako bi ste podupirali razvoj svog djeteta i ponekad vas se čini kao da postajete sve više stručnjak koji pruža podršku djetetu, a ne roditelj. Do neke mjere to je i logično jer vi najbolje poznajete potrebe svoga djeteta, ali ipak vi ste prvenstveno zaposleni mnogim roditeljskim obavezama i nisu vam potrebne dodatne uloge. Prije svega želite biti roditelj svome djetetu, a ne još jedna u nizu stručnjaka. U današnjim suvremeni konceptima pružanja podrške vašem djetetu uključivanje roditelja u podršku je vrlo važna komponenta, kako bi se radilo na sustavnom napretku i podrški u najboljem interesu za vaše dijete. Stručnjaci će od vas trebati informacije o djetetu, a vas će poučiti nekim metodama koje možete provodit kod kuće sa svojim djetetom, neke od njih možete provoditi i u igri.

roditeljstvo, podrška, djeca s intelektualnim teškoćama

nije evidentirano

engleski

Pareting Child with Intellectual Disability

nije evidentirano

parenting, support, children with intellectual disabilities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

164-181.

objavljeno

Podaci o knjizi

Priručnik za roditelje: Izgradnja mostova- promicanje dobrobiti obitelji s djecom s teškoćama u razvojuDisabilities

Alimović, Sonja

online:

2018.

978-973-166-508-5

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti