Umjetničko djelo kao sredstvo evaluacije glazbenog sluha (CROSBI ID 261715)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Atanasov Piljek, Diana ; Margetić, Nikola Umjetničko djelo kao sredstvo evaluacije glazbenog sluha / Work of art as a means of evaluating musical ear // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 4; 6-40

Atanasov Piljek, Diana ; Margetić, Nikola

Umjetničko djelo kao sredstvo evaluacije glazbenog sluha

Glazbeno umjetničko djelo u nastavi glazbe djeluje na razvijanje estetskih kriterija u području glazbe, glazbenog ukusa i stvaranje fundusa poznavanja određenog dijela glazbene literature, primjerenog dobi. Ono je ujedno i sredstvo razvijanja različitih elemenata glazbenog sluha kao što je izoštravanje slušne percepcije, vježbanje slušne koncentracije, upoznavanje s temeljnim glazbenim pojmovima kao što su ugođaj, tempo, dinamika, glazbeni oblik i razni izvodilački sastavi. U trenutku slušanja i doživljavanja glazbe u samoj nastavi glazba je umjetničko djelo, ali u trenutku razgovora i analize sastavnica istog djela to umjetničko djelo postaje sredstvo učenja o glazbi. Kako ishode učenja treba evaluirati, umjetničko djelo u nastavi glazbe time postaje sredstvo evaluacije. Istraživanje koje se ovdje prikazuje bavi se pitanjem postoje li razlike među učiteljima razredne nastave u mišljenjima prema ocjenjivanju u predmetu Glazbena kultura s obzirom na godine poučavanja i postoje li razlike među učiteljima razredne nastave u mišljenjima prema ocjenjivanju u predmetu Glazbena kultura s obzirom na stupanj obrazovanja. Rezultati otkrivaju da ne postoji statistički značajna razlika među učiteljima razredne nastave u mišljenjima prema ocjenjivanju niti statistički značajna razlika među učiteljima razredne nastave u mišljenjima prema ocjenjivanju s obzirom na stupanj obrazovanja. Ispitanici su skloniji brojčanom ocjenjivanju što otvara pitanja vezana uz glazbene kompetencije učitelja u nastavnoj praksi i njihova permanentnog usavršavanja u području školske dokimologije.

umjetničko glazbeno djelo, glazbeni ukus, elementi glazbenog sluha, sredstvo evaluacije, školska dokimologija

Work of art as a means of evaluating musical ear

music art piece, music taste ; elements of musical hearing ; means of evaluation ; school dokimology