Važnost poticajnoga glazbenog okruženja u razvoju glazbenih i intelektualnih sposobnosti (CROSBI ID 674109)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Jurkić Sviben, Tamara i Atanasov Piljek, Diana
hrvatski
Važnost poticajnoga glazbenog okruženja u razvoju glazbenih i intelektualnih sposobnosti
Brojna znanstvena istraživanja ukazuju na važnu ulogu glazbe u cjelovitom psihomotornom razvoju čovjeka od najmlađe dobi. Također je uočena sklonost da djeca iz glazbenih obitelji i obitelji u kojima se amaterski njeguje glazba imaju više afiniteta za glazbene aktivnosti. Osobe koje se profesionalno ili amaterski bave nekom od glazbenih aktivnosti (pjevanje ili sviranje) imaju sklonost i prema drugim intelektualnim aktivnostima. Cilj ovoga rada ispitati je postoji li veća sklonost prema glazbenim aktivnostima kod djece koja su odrasla u obiteljima u kojima se njegovala glazba i prenosi li se ta sklonost na iduće generacije te postižu li takve osobe bolji opći uspjeh tijekom obrazovanja. Za potrebe istraživanja razmatraju se pitanja: Postoji li razlika u općem uspjehu kod osoba koje su svirale glazbeni instrument u osnovnoj školi i/ili pohađali muzičku školu i onih koji nisu te postoji li sklonost „nasljeđivanju” glazbenog interesa. U istraživanju su sudjelovala 283 ispitanika različitih dobnih skupina podijeljena u dvije skupine ovisno o tome jesu li u osnovnoj školi svirali glazbeni instrument ili ne, odnosno u 5 skupina ovisno o tome jesu li se školovali u višoj ili nižoj glazbenoj školi te jesu li je završili. Rezultati su analizirani neparametrijskim statističkim metodama obrade podataka te upućuju na postojanje veze između sviranja instrumenta u osnovnoj školi te općeg uspjeha kao i naznaka da se glazbeni interes prenosi s generacije na generaciju.
glazbeno okruženje i nasljedna sklonost prema glazbenim aktivnostima, neglazbene kompetencije, opći uspjeh, poticajno glazbeno okruženje
nije evidentirano
engleski
The importance of the stimulating musical surrounding in the family in the development of musical and intellectual capabilities
nije evidentirano
inheriting tendency towards musical activities, non-musical competencies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
77-77.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST KNJIGA SAŽETAKA /BOOK OF ABSTRACTS THE FUTURE OF EDUCATION AND EDUCATION FOR THE FUTURE 11th International Balkan Education and Science Congress
Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-13-4
Podaci o skupu
Budućnost glazbenog obrazovanja – glazbeno obrazovanje za budućnost, vizije, misije, strategije
predavanje
12.10.2016-14.10.2016
Poreč, Hrvatska