Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama (CROSBI ID 425982)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sabo, Ana Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama / dr.sc. Jelena Blašković (mentor); Petrinja, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Sabo, Ana

dr.sc. Jelena Blašković

Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama

Glazba ima veliki utjecaj na čovjeka i sastavni je dio života, a posebice pomaže u radu s učenicima s posebnim potrebama. Rad s instrumentima, različite vrste improvizacija, slušanje glazbe aktivno i pasivno, pjevanje, pokret su sadržaji glazboterapije. Znanstvena istraživanja pokazala su kako glazba utječe na povećanje kognitivnih sposobnosti, na psihomotoriku, socijalni i emocionalni razvoj djeteta. Djeci s posebnim potrebama želi se pomoći glazboterapijom, a glazba pri tom treba poslužiti za opuštanje, poboljšanje motoričke koordinacije, poticanje samopouzdanja i samopoštovanja, poboljšanje govora, komunikacije, socijalizacije. Burić Sarapa i Katušić (2012) definiraju glazboterapiju kao disciplinu koja koristi jezik zvukova i glazbe u odnosu klijenta i terapeuta kao sredstvo unutar sistematičnog procesa intervencije s preventivnim, rehabilitacijskim i terapijskim ciljevima. Postoji takozvani receptivni i aktivni pristup u glazboterapiji. Pri aktivnom pristupu, osim Orffove metode i kreativne glazboterapije, postoji još niz različitih metoda. Također je tako i s receptivnim pristupom, ali su opisane Bonny metoda i Musica Medica. Tim metodama je posvećena pažnja jer se čini da su jednako primjenjive svoj djeci s posebnim potrebama. Art terapijom se podrazumijeva neverbalno izražavanje misli i osjećaja, a temelji se na ideji da se različitim medijima iz različitih umjetnosti kroz kreativni proces djeluje na kvalitetu života. Ona brine o mentalnom zdravlju čovjeka i koristi se kreativnim procesom umjetničkog stvaranja s ciljem unapređenja fizičkog, mentalnog i emocionalnog stanja svih dobi.

glazba, glazboterapija, djeca s posebnim potrebama, Orffov instrumentarij, kreativna metoda, Bonny metoda, Musica Medica, art terapija

The importance of music for children with special needs

music, music therapy, children with special needs, creative method, Bonny method, Musica Medica, Art therapy