Izvannastavne glazbene aktivnosti u primarnom odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 425983)

Ocjenski rad | diplomski rad

Presečki, Ivona Izvannastavne glazbene aktivnosti u primarnom odgoju i obrazovanju / dr.sc. Jelena Blašković (mentor); Petrinja, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Presečki, Ivona

dr.sc. Jelena Blašković

Izvannastavne glazbene aktivnosti u primarnom odgoju i obrazovanju

Izvannastavne se aktivnosti provode u slobodno vrijeme učenika. Učenici izvannastavne aktivnosti odabiru sami, po svojoj volji i interesu. U školama su zastupljene različite aktivnosti poput likovne, glazbene, informatičke, jezične i sportske aktivnosti. U glazbene aktivnosti pripadaju zbor, ritmika, plesna skupina, folklor, glazbene kreativne radionice, balet, mažoretkinje i orkestar. Cilj rada je istražiti učestalost i raznovrsnost provođenja izvannastavnih aktivnosti u osnovnim školama. U školskoj godini 2017/2018 i 2018/2019 provedeno je istraživanje u kojem je sudjelovalo ukupno 100 učenika u tri osnovne škole u Zagrebu. Sudjelovalo je i 30 učitelja razredne nastave u tri osnovne škole u Zagrebu te učitelji osnovne škole u Sisku. U Zagrebu su sudjelovale Osnovna škola Pavleka Miškine, Osnovna škola Ivana Cankara te Osnovna Škola Tina Ujevića. U Sisku su sudjelovali učitelji iz Osnovne škole Galdovo. Ispitanici su ispunjavali anketu o potrebama učenika za glazbenim izvannastavnim aktivnostima te se provjeravala kompetencija i glazbeno obrazovanje učitelja za izvođenje glazbenih aktivnosti. Istraživanje je pokazalo da postoji veliki interes učenika za glazbenim aktivnostima izvan redovne nastave te da se djevojčice i dječaci podjednako uključuju u izvannastavne aktivnosti. Među najučestalijim izvannastavnim glazbenim aktivnostima je pjevački zbor. Pjevački zbor je izvannastavna aktivnost koja se provodi u gotovo svakoj školi. Uz pjevački zbor, učitelji najčešće vode plesne skupine. Istraživanje je pokazalo kako škole imaju nedovoljan izbor izvannastavnih glazbenih aktivnosti, stoga učenici u svoje glazbeno obrazovanje ulažu izvan škole.

izvannastavne aktivnosti, glazbene aktivnosti, slobodno vrijeme učenika, interes učenika

Extracurricular Music Activities in Primary Education Extracurricular Music Activities in Primary Education Extracurricular Music Activities in Primary Education

extracurricular activities, musical extracurricular activities, free time of students, student interest