Udžbenici predmetne nastave glazbene kulture - pomoć ili zapreka? (CROSBI ID 675335)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Popović, Ana ; Gigić Karl, Blanka
hrvatski
Udžbenici predmetne nastave glazbene kulture - pomoć ili zapreka?
„Jedna od bitnih karakteristika udžbenika je mogućnost da se učenici njime samostalno koriste. Zato je relativno lako napisati udžbenik za područja na kojima se stječu znanja, a vrlo teško, ili gotovo nemoguće za područja na kojima se stječu umijeća. Kako u nastavi glazbe imamo posla više sa stjecanjem umijeća nego sa stjecanjem znanja, mogućnost uporabe udžbenika vrlo je ograničena. Za neka nastavna područja, poput glazbenog opismenjivanja, sviranja, glazbenog stvaralaštva i slušanja glazbe, udžbenik – kojim bi se učenik mogao samostalno služiti – nije moguće napisati“ napisao je dr Dr. Pavel Rojko u svojoj je Metodici nastave glazbe o udžbenicima za glazbenu kulturu napisao (Rojko, 2012: 120). Iako ideja prof. Rojka o tome da su udžbenici za glazbenu kulturu zapravo suvišni ima svoje opravdanje, činjenica je da još uvijek postoje. Ovaj rad se bavi propitivanjem njihove kvalitete i funkcionalnosti. U empirijskom dijelu rada korištena je metoda analize sadržaja udžbenika. Koristila se i anketa provedena u Osječko –baranjskoj županiji kojom se ispitalo mišljenje nastavnika glazbene kulture o kvaliteti i funkcionalnosti udžbenika za glazbenu kulturu koji su trenutačno u uporabi. Cilj je ovog rada prezentirati dobivene rezultate te predložiti dopune i izmjene u svrhu stvaranja kvalitetnijih udžbenika u budućnosti.
glazbena kultura ; udžbenici ; pjevanje u osnovnoj školi ; slušanje glazbe u osnovnoj školi
Sažetak rada objavljen je na hrvatskom i engleskom jeziku.
engleski
Textbooks for Music Appreciation in Subject Teaching in Elementary School – an Aid or an Obstacle?
nije evidentirano
Music Appreciation ; textbooks ; singing in Elementary School ; listening music in Elementary School
nije evidentirano
Podaci o prilogu
84-85.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga. Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena. Knjiga sažetaka
Svalina, Vesna
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-77-9
Podaci o skupu
6. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Glazba u školi - stanje i perspektive = 6th International Symposium of Music Pedagogues: Music Education in the Context of Present and Future Changes - Music in Schools - State and Perspectives
predavanje
11.04.2019-13.04.2019
Osijek, Hrvatska
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Znanost o umjetnosti