Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja
Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja (CROSBI ID 535279)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Šamo, Renata Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja // Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici : zbornik radova / Stolac, Diana; Ivanetić, Nada; Pritchard, Boris (ur.). Zagreb, Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku; Graftrade, 2003. str. 709-714

Podaci o odgovornosti

Šamo, Renata

hrvatski

Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja

U ovome radu sadržan je kratak prikaz dijela rezultata istraživanja provedenog na uzorku učenika u dobi od deset-jedanaest godina koji su bili petu godinu uključeni u projekt ranog učenja stranih jezika. Pokušali smo, kao opći cilj istraživanja, rasvijetliti razvijanje vještine čitanja u ranom učenju engleskog kao stranog jezika te su nas osobito zanimale strategije kojima se djeca koriste prigodom čitanja u sebi teksta na hrvatskom i na engleskom jeziku. Zabilježene se strategije odnose na glavne sastavnice procesa čitanja na materinskom, odnosno stranom jeziku: priprema za čitanje, nadgledanje procesa čitanja, određenje značenja, prepoznavanje vokabulara, znanje o retoričkoj strukturi teksta, prepoznavanje problema razumijevanja teksta i reakcija na pročitani tekst. Djeca su uglavnom isticala sljedeće strategije: pažljivo čitanje, prepoznavanje vokabulara, poznavanje strukture narativnog teksta i samostalno donošenje zaključaka. Istraživanje je pokazalo da se i djeca u toj ranoj dobi mogu smatrati strategijskim čitateljima. Premda im nije poznat širok repertoar strategija, naši su ispitanici sasvim svjesni pomoćne uloge poznavanja koncepta i tehnike čitanja na materinskom jeziku u procesu čitanja na engleskom kao stranom jeziku.

rano učenje stranih jezika; čitanje na materinskom jeziku; čitanje na stranom jeziku; strategije i sastavnice čitanja

nije evidentirano

engleski

Strategic Reading Behaviour: Research Results

nije evidentirano

early FL learning; L1 reading; L2 reading; reading strategies and components

nije evidentirano

Podaci o prilogu

709-714.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zagreb, Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku; Graftrade

953-6839-21-0

Podaci o skupu

predavanje

18.05.2001-19.05.2001

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija