Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja (CROSBI ID 535279)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šamo, Renata
hrvatski
Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja
U ovome radu sadržan je kratak prikaz dijela rezultata istraživanja provedenog na uzorku učenika u dobi od deset-jedanaest godina koji su bili petu godinu uključeni u projekt ranog učenja stranih jezika. Pokušali smo, kao opći cilj istraživanja, rasvijetliti razvijanje vještine čitanja u ranom učenju engleskog kao stranog jezika te su nas osobito zanimale strategije kojima se djeca koriste prigodom čitanja u sebi teksta na hrvatskom i na engleskom jeziku. Zabilježene se strategije odnose na glavne sastavnice procesa čitanja na materinskom, odnosno stranom jeziku: priprema za čitanje, nadgledanje procesa čitanja, određenje značenja, prepoznavanje vokabulara, znanje o retoričkoj strukturi teksta, prepoznavanje problema razumijevanja teksta i reakcija na pročitani tekst. Djeca su uglavnom isticala sljedeće strategije: pažljivo čitanje, prepoznavanje vokabulara, poznavanje strukture narativnog teksta i samostalno donošenje zaključaka. Istraživanje je pokazalo da se i djeca u toj ranoj dobi mogu smatrati strategijskim čitateljima. Premda im nije poznat širok repertoar strategija, naši su ispitanici sasvim svjesni pomoćne uloge poznavanja koncepta i tehnike čitanja na materinskom jeziku u procesu čitanja na engleskom kao stranom jeziku.
rano učenje stranih jezika; čitanje na materinskom jeziku; čitanje na stranom jeziku; strategije i sastavnice čitanja
nije evidentirano
engleski
Strategic Reading Behaviour: Research Results
nije evidentirano
early FL learning; L1 reading; L2 reading; reading strategies and components
nije evidentirano
Podaci o prilogu
709-714.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zagreb, Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku; Graftrade
953-6839-21-0
Podaci o skupu
predavanje
18.05.2001-19.05.2001
Opatija, Hrvatska