Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 349523)
Ocjenski rad | diplomski rad (sveučilišni)
Podaci o odgovornosti
Ivanović, Monika
Buško, Vesna
hrvatski
Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji
U ovom istraživanju pokušali smo provjeriti odnose izmeñ ; ; ; u konstrukata emocionalne inteligencije, empatije i agresivnosti u djece rane adolescentne dobi. Ujedno smo pomoću meñ ; ; ; usobnih vršnjačkih procjena i samoprocjena željeli ispitati odnos ovih varijabli sa spolom i dobi ispitanika. Na uzorku od 202 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole ispitana je relativna prediktivna važnost mjera emocionalne inteligencije i empatije u kriterijskoj varijabli ukupne agresivnosti primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize. Provjerena je i uloga empatije na povezanost emocionalne inteligencije i agresivnosti kao kriterijske varijable. Dobiveni rezultati su pokazali da je dob statistički značajno povezana jedino s indirektnom agresivnošću te da su djevojčice postigle više rezultate u varijablama emocionalne inteligencije i empatije, dok su dječaci postigli više rezultate na varijablama ukupne i direktne agresivnosti. Kod indirektne agresivnosti nije bilo razlike izmeñ ; ; ; u djevojčica i dječaka. Rezultati su pokazali da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i varijable emocionalne inteligencije i empatije moguće objasniti 14.1% (p<.01) kriterijske varijance ukupne agresivnosti. Pri tom se kao jedini snažan pojedinačni prediktor pokazala varijabla 'brige za osjećaje drugih'. Pretpostavljeni moderirajući efekt empatije nije se pokazao značajnim za povezanost različitih pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije i direktnih i indirektnih oblika agresivnog ponašanja.
emocionalna inteligencija; empatija; agresivnost
nije evidentirano
engleski
Emotional Intelligence, Empathy And Aggressive Behavior Among Early Adolescent Children
nije evidentirano
Emotional intelligence; Empathy; Aggressive behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
18.02.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb