Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji
Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 349523)

Ocjenski rad | diplomski rad (sveučilišni)

Ivanović, Monika Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji / Buško, Vesna (mentor). Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2008

Podaci o odgovornosti

Ivanović, Monika

Buško, Vesna

hrvatski

Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji

U ovom istraživanju pokušali smo provjeriti odnose izme&ntilde ; ; ; u konstrukata emocionalne inteligencije, empatije i agresivnosti u djece rane adolescentne dobi. Ujedno smo pomoću me&ntilde ; ; ; usobnih vršnjačkih procjena i samoprocjena željeli ispitati odnos ovih varijabli sa spolom i dobi ispitanika. Na uzorku od 202 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole ispitana je relativna prediktivna važnost mjera emocionalne inteligencije i empatije u kriterijskoj varijabli ukupne agresivnosti primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize. Provjerena je i uloga empatije na povezanost emocionalne inteligencije i agresivnosti kao kriterijske varijable. Dobiveni rezultati su pokazali da je dob statistički značajno povezana jedino s indirektnom agresivnošću te da su djevojčice postigle više rezultate u varijablama emocionalne inteligencije i empatije, dok su dječaci postigli više rezultate na varijablama ukupne i direktne agresivnosti. Kod indirektne agresivnosti nije bilo razlike izme&ntilde ; ; ; u djevojčica i dječaka. Rezultati su pokazali da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i varijable emocionalne inteligencije i empatije moguće objasniti 14.1% (p<.01) kriterijske varijance ukupne agresivnosti. Pri tom se kao jedini snažan pojedinačni prediktor pokazala varijabla 'brige za osjećaje drugih'. Pretpostavljeni moderirajući efekt empatije nije se pokazao značajnim za povezanost različitih pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije i direktnih i indirektnih oblika agresivnog ponašanja.

emocionalna inteligencija; empatija; agresivnost

nije evidentirano

engleski

Emotional Intelligence, Empathy And Aggressive Behavior Among Early Adolescent Children

nije evidentirano

Emotional intelligence; Empathy; Aggressive behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33

18.02.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija