Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije
Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije (CROSBI ID 368476)

Ocjenski rad | diplomski rad (sveučilišni)

Matić, Jelena Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije / Bratko, Denis (mentor). Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2011

Podaci o odgovornosti

Matić, Jelena

Bratko, Denis

hrvatski

Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije

Konstrukti i metodološki pristupi znanstvene psihologije donedavno su, posve neopravdano, bili zanemaren izvor znanja o doživljavanju i ponašanju turista. Ovaj rad, pak, razmatra ulogu nekih psihologijskih činitelja koji mogu djelovati na odluke u domeni turizma. Fokus rada je na ulozi koju percepcija ličnosti destinacije (skup ljudskih osobina povezanih s destinacijom) te procjena self-kongruentnosti (stupanj slaganja ličnosti sudionika i ličnosti destinacije) imaju u predviđanju bihevioralnih namjera turista (ponovni posjet i preporuka). Online istraživanje provedeno je na uzorku turista grada Splita (N=263), koji je promatran kao zaseban brand. Podaci prikupljeni upotrebom modificirane Brand Personality Scale ukazuju na jednofaktorsku strukturu rezultata, pri čemu se atributi lijep, opušten i veseo izdvajaju kao najdeskriptivniji, a radišan, glamurozan i zapadni kao najmanje deskriptivni za ličnost Splita. Složenom analizom varijance dobiveni su značajni glavni efekti percepcije ličnosti destinacije i procjene self-kongruentnosti za zavisnu varijablu preporuke, te neznačajna interakcija. Uz varijablu ponovnog posjeta, samo se glavni efekt percepcije ličnosti destinacije pokazao značajnim.

psihologija turizma; ličnost brenda (destinacije); self-kongruentnost; bihevioralne namjere turista

nije evidentirano

engleski

Anticipating tourists' intentions on the basis of destination personality and self-congruity factors

nije evidentirano

psychology of tourism; brand (destination) personality; self-congruity; tourists' behavioral intentions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36

03.11.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija