Uspješnost fonetske korekcije izgovora talijanskih vokala /ɔ/, /o/, /ɛ/ i /e/ na primjeru učenika čiji je materinski jezik hrvatski (CROSBI ID 378714)
Ocjenski rad | diplomski rad (sveučilišni)
Podaci o odgovornosti
Babuder, Kristina
Mildner, Vesna
hrvatski
Uspješnost fonetske korekcije izgovora talijanskih vokala /ɔ/, /o/, /ɛ/ i /e/ na primjeru učenika čiji je materinski jezik hrvatski
U procesu učenja stranog jezika oduvijek se vrlo često zanemarivao plan izgovora. Nažalost, suvremene spoznaje iz područja metodike stranih jezika nisu donijele konkretna rješenja niti su sugerirala korisne ideje koje bi mogle pomodi pri rješavanju tog problema. Fonetska korekcija izgovora po verbotonalnoj metodi Petra Guberine učinkovit je i relativno brz način poboljšavanja kvalitete izgovora, kako stranog, tako i materinskog jezika, međutim, iziskuje korištenje posebne elektroakustičke opreme koja nije dostupna velikoj vedini obrazovnih ustanova. Ovaj rad pokazuje da je pomodu verbotonalne metode vrlo brzo mogude postidi bolji izgovor stranog jezika. Kako bi se što bolje pokazala praktična upotreba te metode, detaljno je opisan rad s jednim ispitanikom, izvornim govornikom hrvatskog jezika, tijekom deset sesija fonetske korekcije izgovora talijanskih vokala /ɔ/, /o/, /ɛ/ i /e/. Na kraju, napravljena je akustička analiza iz riječi izdvojenih ciljanih vokala na temelju koje su detektirana određena poboljšanja izgovora. Perceptivni test dao je puno bolju ocjenu ciljanim vokalima nego akustička analiza, zbog čega je mogude zaključiti da ljudsko uho funkcionira kao vrlo složen mjerni instrument koji, za razliku od računala, ima mogudnost precizne procjene uzimajudi u obzir cjelinu, a ne pojedine njezine dijelove.
verbotonalna metoda; usvajanje stranog jezika; fonetska korekcija izgovora; akustička analiza; perceptivni test
nije evidentirano
engleski
Success of phonetic correction of Italian vowels / ɔ/, /o/, /ɛ/ i /e/ - a case study on a native speaker of Croatian
nije evidentirano
verbo-tonal method; second language acquisition; phonetic speech correction; acoustic analysis; perceptive test
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
19.06.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb