Jezik reklama u hrvatskom tisku triju stoljeća (19., 20. i 21.) (CROSBI ID 35609)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rišner, Vlasta ; Ižaković, Maja
hrvatski
Jezik reklama u hrvatskom tisku triju stoljeća (19., 20. i 21.)
U radu se opisuje ustrojstvo i jezik reklama 19., 20. i početka 21. stoljeća. Pri tom se pripadnost reklama određenomu funkcionalnomu stilu povezuje s vremenom njihova nastanka ; reklamni oglasi iz 19. stoljeća pripadaju administrativnomu stilu, a početkom 20. stoljeća počinje odstupanje od temeljnih načela i obilježja toga stila. Vrhuncem su odstupanja suvremene reklame u kojima su zastupljene mnogobrojne stilske figure i riječi iz svih jezičnih slojeva ; žargonizmi, kolokvijalizmi, arhaizmi, novotvorenice, prilagođene i neprilagođene strane riječi. Jezik reklama s kraja 20. i početka 21. stoljeća često odstupa od svake norme te pripada razgovornom, ali i književnoumjetničkom stilu. Uz pripadnost određenom funkcionalnom stilu, u radu se opisuju i neka pravopisna i sintaktička obilježja jezika reklama triju stoljeća.
jezik reklama, jezik oglasa, funkcionalni stilovi, novine
nije evidentirano
engleski
Newspapers in the Past Three Centuries (19th, 20th and 21st)
nije evidentirano
language of advertisements, functional styles, newspapers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
611-628.
objavljeno
Podaci o knjizi
Konestra Srdoč, Ines ; Vranić, Silvana
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2008.
978-953-6104-64-2