Provođenje odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo u osnovnim školama (CROSBI ID 550076)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Diković, Marina
hrvatski
Provođenje odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo u osnovnim školama
Postojeći međunarodni i domaći dokumenti koji se odnose na pravo na obrazovanje i na primjenu odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo osiguravaju pristup kvalitetnom obrazovanju. Škola bi, kao odgojno-obrazovna institucija, trebala učenicima pružiti kvalitetno obrazovanje što podrazumijeva usvajanje znanja, razvijanje vještina i izgrađivanje stavova. Provođenjem programa odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo u školama učenici bi trebali biti informirani, aktivni i odgovorni, osnaženi građani koji će svojim djelovanjem doprinositi svojoj široj zajednici. Uzorak istraživanja obuhvatio je sve osnovne škole Istarske županije koje na bilo koji način provode program odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo, njih ukupno 33. Cilj je ovoga rada ispitati provodi li se i na koji način odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u osnovnim školama Istarske županije. Od ukupno 46 osnovnih škola u Istarskoj županiji, u 33 osnovne škole provodi se ovaj program, bilo u razrednoj bilo u predmetnoj nastavi. Njih 14 (42.42%) provodi sadržaje odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo u svim razredima, od prvog do osmog. Ni jedna osnovna škola odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo ne provodi kao izborni predmet. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo većina škola provodi u svim razredima, najčešće kroz projekte ili sustavno kroz plan i program rada škole odnosno kroz nastavni plan i program.
međunarodni i domaći dokumenti ; pravo na obrazovanje ; odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo ; ljudska prava ; osnaženi građanin
nije evidentirano
engleski
Implementing Education for Democratic Citizenship in Primary Schools
nije evidentirano
international and national documents ; right to education ; education for democratic citizenship ; human rights ; strongly-minded citizens
nije evidentirano
Podaci o prilogu
153-168.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja
978-953-7498-23-8