Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka
Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka (CROSBI ID 550176)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Stričević, Ivanka Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka // Čitanje - obaveza ili užitak. Zagreb: Knjižnice grada Zagreba, 2009. str. 41-49

Podaci o odgovornosti

Stričević, Ivanka

hrvatski

Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka

Imaju li narodne i školske knjižnice usitinu različite uloge u odnosu na čitanje iz užitka i funkcionalno čitanje? Dok međunarodne smjernice preporučuju objim vrstama knjižnica sinkronizirano bavljenje objim vrstama čitanja, praksa često pokazuje drukčiji pristup koji se najviše ogleda u izgradnji fonda i u percepciji profesionalne uloge dječjeg, odnosno školskog knjižničara. Često se školskim knjižnicama pripisuje zadaća poticanja čitanja koje je u funkciji odgojno-obrazovnog procesa, a narodnima se &laquo ; ostavlja&raquo ; u zadaću poticanje čitanja iz užitka, tzv. čitanja iz zabave, dobrovoljnog čitanja. Rezultati brojnih istraživanja upozoravaju na činjenicu da je za opće čitateljske kompetencije čitanje iz užitka bitno, te da uživanje u čitanju utječe na postignuća i u akademskim vještinama. To od knjižnica i knjižničara zahtijeva da rade i na razvoju čitanja i na razvoju čitetalja, te da poduzimaju odgovarajuće mjere koje mogu razvijati svaku knjižnicu kao okruženje poticajno za čitanje.

čitanje iz užitka; funkcionalno čitanje; dječja knjižnica; knjižnične usluge za mlade; školska knjižnica

nije evidentirano

engleski

Reading in school and public libraries: the role of libraries in promotion of functional reading and reading for fun

nije evidentirano

reading ofr fun; functional reading; children's library; library services for young adults; school library

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-49.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Javor, Ranka

Zagreb: Knjižnice grada Zagreba

978-953-6499-54-0

Podaci o skupu

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti