Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka (CROSBI ID 550176)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Stričević, Ivanka
hrvatski
Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka
Imaju li narodne i školske knjižnice usitinu različite uloge u odnosu na čitanje iz užitka i funkcionalno čitanje? Dok međunarodne smjernice preporučuju objim vrstama knjižnica sinkronizirano bavljenje objim vrstama čitanja, praksa često pokazuje drukčiji pristup koji se najviše ogleda u izgradnji fonda i u percepciji profesionalne uloge dječjeg, odnosno školskog knjižničara. Često se školskim knjižnicama pripisuje zadaća poticanja čitanja koje je u funkciji odgojno-obrazovnog procesa, a narodnima se « ; ostavlja» ; u zadaću poticanje čitanja iz užitka, tzv. čitanja iz zabave, dobrovoljnog čitanja. Rezultati brojnih istraživanja upozoravaju na činjenicu da je za opće čitateljske kompetencije čitanje iz užitka bitno, te da uživanje u čitanju utječe na postignuća i u akademskim vještinama. To od knjižnica i knjižničara zahtijeva da rade i na razvoju čitanja i na razvoju čitetalja, te da poduzimaju odgovarajuće mjere koje mogu razvijati svaku knjižnicu kao okruženje poticajno za čitanje.
čitanje iz užitka; funkcionalno čitanje; dječja knjižnica; knjižnične usluge za mlade; školska knjižnica
nije evidentirano
engleski
Reading in school and public libraries: the role of libraries in promotion of functional reading and reading for fun
nije evidentirano
reading ofr fun; functional reading; children's library; library services for young adults; school library
nije evidentirano
Podaci o prilogu
41-49.
2009.
objavljeno