Perspektive razvoja profesionalnih kompetencija učitelja – razvoj "teorijskog" praktičara (CROSBI ID 554677)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita
hrvatski
Perspektive razvoja profesionalnih kompetencija učitelja – razvoj "teorijskog" praktičara
Složena i zahtjevna odgojno – obrazovna funkcije škole za 21. stoljeće nalaže potrebu promjena u obrazovanju učitelja (inicijalnog tj. akademskog kao i profesionalnog usavršavanja) te razvoj novih oblika njegovih profesionalnih kompetencija. Te bi se kompetencije trebale očitovati kao umijeće stvaranja cjeline uvjeta za kvalitetno življenje, odgoj i učenje učenika u školi i voditi ostvarenju odgojno – obrazovne prakse temeljene na vrijednostima slobode i uvažavanja svakog pojedinog učenika. U radu se problematiziraju ograničenja aktualnog modela obrazovanja učitelja i razmatraju nove mogućnosti njegova obrazovanja i usavršavanja koje bi ga osposobljavalo za razumijevanje dinamičnosti i kompleksnosti odgojno – obrazovne prakse te kreiranje kulture kontinuiranog istraživanja i učenja u školi. Uspostavljanje kulture kontinuiranog istraživanja preduvjet je razvoja učitelja u "teorijskog", "refleksivnog" ili "profesionalnog praktičara". Da bi to bilo praktično izvedivo, sve razine odgojno – obrazovnog sustava potrebno je povezivati i na njima uspostaviti dijalog i profesionalno partnerstvo.
Profesionalne kompetencije; kultura kontinuiranog istraživanja; refleksivni praktičar
nije evidentirano
engleski
Perspectives of the development of the teacher’ s professional competences – development of the “ theoretical” practitioner
nije evidentirano
Professional competences; culture of continuous research; reflective practitioner
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
predavanje
30.07.2008-31.07.2008
Zadar, Hrvatska