Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama (CROSBI ID 554911)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven ; Posavec, Koraljka
hrvatski
Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama
Zajedno s odgojnim idealom, još od antičkog doba mijenja se slika idealnog učitelja i njegovog obrazovanja. Od 17. stoljeća, prosvjetiljstvom potaknuta rastuća institucionalizacija i razvoj obrazovanja učitelja sve su brži: od višemjesečnih učiteljskih seminara u dvo- i trogodišnje preparandije, zatim učiteljske škole (4 i 5 godina), do učiteljskih akademija kao više i visokoškolske razine, u kojima rastu broj i zastupljenost pedagoških predmeta, udžbenika, metodičkih priručnika... Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi i iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odosima, demokratskoj participaciji i suradničkom učenju. Učiteljski poziv, nadahnut vrijednostima koje potiču cjelovit razvoj ljudske osobe, duhovni, moralni, društveni, gospodarski i kulturni napredak zajednice te promicanje poštivanja ljudskih (i manjinskih) prava i temeljnih sloboda, ima snažan utjecaj na društvo i presudnu ulogu u odgoju i obrazovanju budućih generacija.
obrazovanje; učitelj; škola; kompetencije; vrijednosti
nije evidentirano
engleski
Teacher education : towards new competencies
nije evidentirano
education; teacher; school; competencies; values
nije evidentirano
Podaci o prilogu
473-479.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Czékus, Géza
Subotica: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka
978-86-323-0756-8