"Hrvatsko" u hrvatskim čitankama (CROSBI ID 556676)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Gabelica, Marina
hrvatski
"Hrvatsko" u hrvatskim čitankama
U vremenu koje zahtijeva interkulturalnost i učenje o poštivanju drugih, možda više nego ikada potrebno je razgovarati o «svojem». Pred pragom ulaska u Europsku uniju, mnogi se pribojavaju gubitka hrvatskog identiteta u tom procesu. Jedan od ciljeva nastave hrvatskoga jezika, prema Nastavnom planu i programu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, jest «razvijanje poštovanja prema jeziku hrvatskoga naroda, njegovoj književnosti i kulturi». U osnovnoškolskom obrazovanju, prema Planu i programu, pojmovi poput «hrvatski narod, povijest, jezik, vjera, simbol, zastava, himna(...)» javljaju se u četvrtom razredu, u sklopu nastave prirode i društva. Kako se u istom dokumentu navodi, «...nastava hrvatskoga jezika, najuže je povezana sa svim ostalim predmetnim područjima...» U ovom se radu analiziraju čitanke četvrtih razreda osnovnih škola (prema Katalogu odobrenih udžbenika (...) za osnovnu školu u godini 2009./ 2010.). Promatra se udio tekstova hrvatskih i stranih autora u čitankama te analizira koliko priloženih tekstova ciljano ili suptilno govori o hrvatskoj kulturi, običajima, društvu, jeziku, književnosti i/ili hrvatskom identitetu.
nastavni predmet hrvatski jezik; čitanka; hrvatska kultura; jezik; običaji; identitet
nije evidentirano
engleski
"Croatian" in croatian text books
nije evidentirano
croatian as a school subject; text book; croatian culture; language; tradition; identity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2009.
objavljeno