Pojavni oblici i značaj elektoničke nabave
Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pojavni oblici i značaj elektoničke nabave (CROSBI ID 557996)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Knežević, Blaženka ; Knego, Nikola Pojavni oblici i značaj elektoničke nabave // Poslovna logistika u susvremenom menadžmentu. Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 213-223

Podaci o odgovornosti

Knežević, Blaženka ; Knego, Nikola

hrvatski

Pojavni oblici i značaj elektoničke nabave

Porast korištenja Interneta u poslovne svrhe očiti je trend u suvremenom gospodarstvu. Kao komercijalni medij, Internet donosi nove prednosti i prijetnje za sve sudionike na tržištu. U logističkom smislu, poduzeća prednosti Interneta mogu iskoristiti na dva temeljna načina. Prvi način je korištenje Interneta kao komunikacijsko-distribucijskog kanala za unaprjeđenje odnosa s kupcima i/ili širokom javnošću što će rezultirati u poboljšanom imidžu te povećanju prihoda od prodaje. Drugi način je korištenje Interneta kao sredstva za poboljšanje odnosa sa dobavljačima, tj. njegova uporaba za poboljšanje učinkovitosti unutar lanca nabave. Iako se u dostupnoj literaturi češće susrećemo s opisom korištenja Interneta u svrhu promocije i prodaje, pokazuje se da značaj uporabe Interneta pri nabavi roba i usluga ima sve veći značaj. Štoviše, takav način uporabe stvara višestruko veće novčane iznose ako se promatraju vrijednosti ostvarenih transakcija negoli je to slučaj kod uporabe u svrhu promocije i prodaje. Dostupni pokazatelji govore da je na europskom kontinentu regija južne i jugoistočne Europe (SEE) najpropulzivnija po rastu uporabe Interneta među populacijom. U narednom periodu očekuje se da će se najveći rast uporabe Interneta u poslovne svrhe dogoditi upravo u području primjene u svrhu nabavljanja roba i/ili usluga od strane domaćih poduzeća. Nužno je, dakle, razmotriti postojeće načine primjene Interneta u svrhu nabavljanja, te opisati prednosti, nedostatke, te dati sustavan prikaz klasifikacije sustava za elektroničku nabavu. Cilj rada je dvojak: (1) radom će se dati uvid u gospodarsko značenje e-nabave na makro i mikro razini, te (2) u radu će se dati sistematiziran prikaz pojavnih oblika elektroničke nabave.

e-nabava; lanac nabave; B2B elektronička trgovina; Internet

nije evidentirano

engleski

Modalities and importance of electronic procurement

nije evidentirano

e-procurement; supply chain; B2B e-commerce; Internet

nije evidentirano

Podaci o prilogu

213-223.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-253-072-8

1847-361X

Podaci o skupu

predavanje

12.11.2009-12.11.2009

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti