Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku
Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku (CROSBI ID 160706)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku // Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika, 57 (2010), 3; 81-96

Podaci o odgovornosti

Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara

hrvatski

Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku

Jezik udžbenika mora biti posrednikom, a ne preprjekom u stjecanju znanja i razvoju komunikacijskih sposobnosti učenika. Ta se uloga ponajprije ostvaruje odabirom i oblikovanjem koherentnih i jasnih jezičnih sredstava, primjerenih dobi i spoznajnim mogućnostima onih kojima je udžbenik namijenjen. U radu se, kao važna sastavnica "prohodnosti" i razmljivosti proučava rječnik udžbenika u mlađim razredima osnovne škole. Kvantitativnom se metodom utvrđuje broj samoznačnih riječi (imenica, glagola, pridjeva, priloga i brojeva) u udžbenicima Hrvatskoga jezika te se uspoređuje s udžbenicima Matematike i Prirode i društva. Ukupni se podaci, zatim, uspoređuju s dječjim rječnikom u ranome jezičnome razdoblju (od 7. do 10. godine), dobivenim na temelju dosadašnjih istraživanja i analize učeničkih radova.

ranojezični diskurs; rani leksikon; komunikacijska kompetencija; udžbenički tekst; usvajanje hrvatskoga jezika

nije evidentirano

engleski

The Influence of Textbook Texts on the Early Lexical Development in Croatian Language

nije evidentirano

early languae discourse; early lexicon; communicative commpetence; acquisition of Croatian; textbooks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57 (3)

2010.

81-96

objavljeno

0021-6925

Povezanost rada

Filologija