Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku (CROSBI ID 160706)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara
hrvatski
Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku
Jezik udžbenika mora biti posrednikom, a ne preprjekom u stjecanju znanja i razvoju komunikacijskih sposobnosti učenika. Ta se uloga ponajprije ostvaruje odabirom i oblikovanjem koherentnih i jasnih jezičnih sredstava, primjerenih dobi i spoznajnim mogućnostima onih kojima je udžbenik namijenjen. U radu se, kao važna sastavnica "prohodnosti" i razmljivosti proučava rječnik udžbenika u mlađim razredima osnovne škole. Kvantitativnom se metodom utvrđuje broj samoznačnih riječi (imenica, glagola, pridjeva, priloga i brojeva) u udžbenicima Hrvatskoga jezika te se uspoređuje s udžbenicima Matematike i Prirode i društva. Ukupni se podaci, zatim, uspoređuju s dječjim rječnikom u ranome jezičnome razdoblju (od 7. do 10. godine), dobivenim na temelju dosadašnjih istraživanja i analize učeničkih radova.
ranojezični diskurs; rani leksikon; komunikacijska kompetencija; udžbenički tekst; usvajanje hrvatskoga jezika
nije evidentirano
engleski
The Influence of Textbook Texts on the Early Lexical Development in Croatian Language
nije evidentirano
early languae discourse; early lexicon; communicative commpetence; acquisition of Croatian; textbooks
nije evidentirano