Procjena učenika o mogućnosti su-konstrukcije kurikula izvannastavnih aktivnosti u osnovnoj školi (CROSBI ID 565931)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mlinarević, Vesnica ; Brust, Maja
hrvatski
Procjena učenika o mogućnosti su-konstrukcije kurikula izvannastavnih aktivnosti u osnovnoj školi
Nastavi kao okosnici školskoga rada pridaje se najviše pozornosti. Nastavni proces ne pruža učenicima sve što odgovara njihovim individualnim razvojnim potrebama, interesima i mogućnostima. Prevladavanje tih ograničenosti moguće je kroz izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Samostalnim odlučivanjem, čime se želi baviti izvan obvezne nastave, učeniku se pruža mogućnost za potvrđivanjem, dokazivanjem i za samoaktualizacijom. U radu iznosimo stanje broja i različitosti izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti tijekom 2007./2008. godine u 20 osnovnih škola grada Osijeka te rezultate procjene učenika jedne osječke osnovne škole o razlozima i motivima uključivanja u dvije najučestalije nastavne aktivnosti. Da bi kroz izvannastavne aktivnosti u osnovnoj školi poticali stvaralaštvo učenika važno je zadovoljiti krucijalne odrednice slobodnoga vremena, zadovoljenje potreba i interesa učenika te slobodu i izbornost. Istražili smo stoga i razinu mogućnosti učeničkih izbora u su-konstrukciji kurikula i realizaciji aktivnosti te školske čimbenike koji neposredno utječu na tijek i uspješnost izvođenja izvannastavnih aktivnosti. Oblikovanje i realizacija kurikula izvannastavnih aktivnosti uspješna je ako učenici imaju slobodu izbora u su-konstrukciji kurikula i izravnu uključenost u realizaciji odgojno-obrazovnoga procesa u tim aktivnostima.
učenici; učitelji; izvannastavne aktivnosti; kurikul; osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Students Estimates of the possibility of Co-constructing Curriculum in Extracurricular Activities in Primary School
nije evidentirano
students; extracurricular activities; curriculum in primary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
126-134.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
predavanje
16.10.2009-17.10.2009
Ohrid, Sjeverna Makedonija; Bitola, Sjeverna Makedonija