Obrazovanje kao čimbenik kvalitete života djece i mladih s teškoćama (CROSBI ID 570237)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dragojević, Davorka ; Lisak, Natalija ; Horvatić, Sanja
hrvatski
Obrazovanje kao čimbenik kvalitete života djece i mladih s teškoćama
Zajedničko obilježje različitih pristupa u definiranju kvalitete života je da naglašavaju važnost primarnog promatranja na razini pojedinca uz naglasak na okolini pojedinca koja je obilježena različitim fizičkim, društvenim, ekonomskim, političkim i kulturnim obilježjima (Bratković, 2006). Mogli bismo reći da je gledanje na kvalitetu života u stvari subjektivna procjena, bilo da se radi o kvaliteti s ekonomskog, zdravstvenog ili obrazovnog gledišta. Djeci s teškoćama potrebno je u što ranijoj dobi osigurati svu potrebnu podršku u društvu. Za kvalitetu života djece i mladih s teškoćama posebno je važna njihova integracija u redovan obrazovan sustav prema načelima inkluzije. Inkluzivno obrazovanje je preduvjet uključenosti djece s teškoćama u društvo, omogućava im pristup otvorenom tržištu rada, a samim tim i neovisan život . Iz tog razloga potrebno je osigurati im potrebne uvjete obrazovanja kroz koje bi se mogli afirmirati u skladu sa svojim mogućnostima i u skladu sa njima doprinijeti razvoju društvene zajednice u cijelosti. Adekvatnim uvjetima školovanja, vodeći se principima inkluzije, djeca s teškoćama u razvoju imati će mogućnost da kroz odrastanje i učenje uz svoje vršnjake „prosječne populacije“ izgrade samopouzdanje ali i ostvare maksimum svojih potencijala. Njihova postignuća, u skladu s njihovim sposobnostima, na tome će putu ovisiti upravo o adekvatnoj podršci tijekom njihovog obrazovanja. Ovaj rad ukazati će na neke od smjernica koje će učenicima s teškoćama dati mogućnost kvalitetne uključenosti u obrazovanje u redovnom sustavu odgoja i obrazovanja.
kvaliteta života; obrazovanje; djeca i mladi s teškoćama; inkluzija
nije evidentirano
engleski
Education as a key element of life quality for children and youth with difficulties
nije evidentirano
life quality; education; children and youth with difficulties; inclusion
nije evidentirano
Podaci o prilogu
323-332.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
predavanje
05.11.2010-07.11.2010
Tuzla, Bosna i Hercegovina