Primjena načela pozitivne psihologije u nastavi jezika (CROSBI ID 575106)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Aladrović Slovaček, Katarina ; Ivanković, Melita ; Jurčić, Antonija
hrvatski
Primjena načela pozitivne psihologije u nastavi jezika
Pozitivna psihologija povezana je s osjećajem sreće koji ima pozitivne posljedice na pojedinca i društvo (Lyubomirsky, 2003). Pozitivne emocije proširuju mogućnosti razmišljanja i zaključivanja te potiču kreativnost (Rheinberg, 2004, prema Rijavec, Miljković i Brdar, 2008). Učenje materinskoga jezika uključuje lingvističke, psihokognitivne, sociokulturne i pedagoško-didaktičke sastavnice. Često se u poučavanju jezika inzistira na lingvističkome (poznavanju teorije jezika), a zanemaruje se komunikacijska komponenta (primjena znanja). Unošenjem elemenata pozitivne psihologije u nastavu jezika očekuju se motiviraniji učenici, kvalitetnije znanje, zadovoljniji učenici, dobra atmosfera u razredu i pozitivan stav prema nastavnome predmetu. Zato će se napraviti istraživanje u tri osnovne škole u Republici Hrvatskoj gdje će se u nastavu jezika unositi elementi pozitivne psihologije te će se promatrati motivacija učenika, njihovo znanje i atmosfera u razredu. Početno stanje usporedit će se sa stanjem dobivenim nakon tjedan dana provođenja programa pozitivne psihologije. Očekuje se da će primjena načela pozitivne psihologije u nastavi jezika pozitivno utjecati na sve elemente nastavnoga procesa te na kvalitetu znanja što potiče promjene u ciljevima i odgojnim zadaćama nastavnoga predmeta – materinskoga (hrvatskoga) jezika.
pozitivna psihologija ; komunikacijska kompetencija ; učenje materinskoga jezika
nije evidentirano
engleski
Application of Positive Psychology Principles in Language Teaching
nije evidentirano
positive psychology ; communicative competence ; learning of mother tongue
nije evidentirano
Podaci o prilogu
372-383.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vučo, Julijana i Milatović, Biljana
Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore