Kreativnost nastavnika u suvremenoj školi i cjeloživotno obrazovanje (CROSBI ID 582549)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Radeka, Igor
hrvatski
Kreativnost nastavnika u suvremenoj školi i cjeloživotno obrazovanje
U tradicionalnoj školi, koja je utemeljena na konceptu tradicionalnog obrazovanja, kreativnost nastavnika svodi se na potragu za boljim načinom poučavanja unutar predavačkog sustava nastave. Razvijena društva danas su napustila tradicionalnu školu. Struktura suvremene škole utemeljena je na konceptu cjeloživotnog obrazovanja. Tranzicija iz tradicionalne u suvremenu školu dug je proces koji se ne može provesti bez strukturnih društvenih promjena i doprinosa nastavnika. Promjena škole prije svega zavisi od promjene nastavnika. Cjeloživotno obrazovan nastavnik stvaralački (su)kreira vlastiti razvoj ne samo na temelju formalnog obrazovanja nego i neformalnim i informalnim učenjem. Fokus pažnje kod cjeloživotnog obrazovanja nastavnika prebacuje se s unaprijed određenog načina obrazovanja koji je identičan za sve nastavnike na ishode učenja, tj. formiranje kompetencija koje svaki nastavnik stvara na svoj način. Cjeloživotno obrazovan nastavnik inovira nastavni proces koristeći pritom različite nastavne sustave. Rezultat svih tih inovacija kod učenika treba uzrokovati zamjenu pasivnog usvajanja znanja aktivnim ovladavanjem procesom stjecanja znanja. Bez te suštinske promjene nema suvremene škole niti cjeloživotnog obrazovanja. U radu se analizira kreativni potencijal nastavnika, prepreke ostvarenju suvremene škole, kao i značaj nastavnika za ostvarenje cjeloživotnog obrazovanja u suvremenom društvu.
nastavnik; škola; kreativnost; cjeloživotno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
The Creativity of Teachers in Modern Schools and Lifelong Education
nije evidentirano
Teacher; School; Creativity; Lifelong Education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49.-50..
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Polovina, Nada ; Džinović, Vladimir ; Bodroža, Bojana
Beograd: Inistitut za pedagoška istraživanja, Privredna komora Srbije
978-86-7447-102-9
Podaci o skupu
predavanje
25.11.2011-26.11.2011
Beograd, Srbija