Umijeće tkanja i veza:problemi interpretacije, valorizacije i konzervacije
Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Umijeće tkanja i veza:problemi interpretacije, valorizacije i konzervacije (CROSBI ID 597878)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Jazbec, Iva Umijeće tkanja i veza:problemi interpretacije, valorizacije i konzervacije. 2011

Podaci o odgovornosti

Jazbec, Iva

hrvatski

Umijeće tkanja i veza:problemi interpretacije, valorizacije i konzervacije

Proizvodnja i priprema svilenih niti kao i umijeće njihova tkanja složen je proces u kojemu je sudjelovao čitav niz specijaliziranih obrtnika i dizajnera, točnije onih koji su smišljali uzorke, a čija je umješnost i kreativnost mogla doseći zavidnu umjetničku razinu. S obzirom na specijalnost u pripremi svilenih i zlatnih niti majstori su se zvali coccitori, battilori, orpellani, maestri di foglia, forbiciani ili filatrice, a ovisno o tipu tkanja velluderi ili samiteri. Posebno su bili cijenjeni tkalci velluderi koji su se specijalizirali za tkanje skupocjenog broširanog baršuna, a čija je godišnja plaća višestruko nadmašivala plaće drugih majstora. Velika konkurencija između tkalačkih radionica često je podrazumijevala špijunažu i kopiranje tehnike i dekorativnih motiva zbog čega je nastao čitav niz sličnih, ali gotovo nikada identičnih uzoraka. Odnos tekstilne i likovnih umjetnosti često se svodi na traženje uzora ornamentalnoj i figuralnoj dekoraciji tkanja ili veza u slikarskoj produkciji. Ne umanjujući ulogu slikarskih autoriteta, koji su se često i zbog egzistencijalnih problema vraćali suradnji s obrtnicima, suvremenim je istraživanjima dokazana autonomnost tekstilne baštine, što je i razlog njezine iznimne umjetničke kvalitete. Istraživanje povijesnog tekstila podrazumijeva suradnju različitih znanstvenih disciplina i struka s ciljem razumijevanja društvene i gospodarske uloge koju je trgovina svilom i tkaninama imala u društvu Europe ranog novog vijeka. Spomenuta je suradnja, iako često izostavljena, nužna i za donošenje konačnog suda o umjetničkoj vrijednost pojedinog predmeta te za poznavanje složenosti procesa njihove proizvodnje.Takav pristup jedini je u mogudnosti dati konkretne rezultate pri stilskoj analizi pojedinih predmeta kao i omoguditi približnu dataciju odnosno ubikaciju njihova nastanka. Suvremeni istraživači umjetničkog tekstila susredu se i s problemima zaštite i konzervacije pojedinih djela koja su zbog osjetljivosti medija često osuđena na propadanje. U tom smislu značajna su nastojanja Hrvatskog restauratorskog zavoda u čijoj su organizaciji održana tri međunarodna stručno-znanstvena skupa tematski vezana uz probleme zaštite povijesnog tekstila. Pritom prezentirana istraživanja ukazala su na važnost spomenute multidisciplinarnosti, ali i dokazala senzibilitet sve vedeg broja hrvatskih stručnjaka za primjenu suvremenih istraživačkih standarda pri valorizaciji ove skrivene baštine.

Svila; damast; baršun; vez; tkalačka radionica; benediktinski samostan u Rijeci; restauracija

nije evidentirano

engleski

The art of weaving and embroidery: problems of interpretation, evaluation and conservation

nije evidentirano

Silk; damask; velvet; embroideriy; weaving workshop; benedictine monastery in Rijeka; restoration

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

predavanje

18.04.2011-18.04.2011

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice