Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu (CROSBI ID 50608)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Bognar, Branko
hrvatski
Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu
Unatoč dominaciji pozitivističke paradigme u našim znanstvenim istraživanjima, u posljednje vrijeme javlja se ideja o pomirenju između kvalitativnog i kvantitativnog pristupa. Podjela na kvantitativna i kvalitativna istraživanja utemeljena je na pretpostavci da su znanstvene paradigme određene prije svega istraživačkim metodama. Međutim, metodologija je tek jedno od tri aksiomatska područja (ontološko, epistemološko, metodološko i aksiološko) na kojima se temelji bilo koja znanstvena paradigma. To znači da su paradigme (npr. pozitivistička, postpozitivistička, kritičko-teorijska, konstruktivistička i sudjelujuća paradigma) određene prije svega filozofskim polazištima, a ne istraživačkim metodama. Smatramo važnim u suvremenim pedagogijskim istraživanjima poštivati pluralizam znanstvenih paradigmi, ali je još važnije njegovati stvaralaštvo. Jedino unutar stvaralačkog – praktičko-kritičkog djelovanja znanost postaje dio povijesnog procesa čovjekova postajanja čovjekom.
pedagogija, filozofija znanosti, znanstvene paradigme, stvaralaštvo
nije evidentirano
engleski
Pedagogy on the Way towards Pluralism of Scientific Paradigms and Creativity
nije evidentirano
pedagogy, philosophy of science, scientific paradigms, creativity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
100-110.
objavljeno
Podaci o knjizi
Hrvatić, Neven, Klapan, Anita
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2012.
978-953-99167-4-7