Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom
Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom (CROSBI ID 390103)

Ocjenski rad | diplomski rad (sveučilišni)

Erić, Ivana Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom / Mildner, Vesna (mentor). Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2014

Podaci o odgovornosti

Erić, Ivana

Mildner, Vesna

hrvatski

Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom

Usvajanje fonematskog sluha i fonološke svjesnosti dio je urednog govorno-jezičnog razvoja. U dobi od četiri godine kod djece se počinje stvarati svjesnost o glasovnoj strukturi rečenice. Između četvrte i pete godine stvara se svjesnost o glasovnoj strukturi riječi. Dijete najprije počima raspoznavati rime, a poslije i inicijalni glas riječi. Fonološka svjesnost doživljava najveće povećanje između pete i šeste godine kada dijete shvaća da promjena jednog glasa u riječi ili njihova redoslijeda mijenja smisao ili uništava riječ. U sedmoj godini većina djece ima formiranu fonematsku svjesnost i uspješno rješava zadatke fonološke analize i sinteze. Mali je broj djece u ovoj dobi koja teže rješavaju zadatke fonematskog sluha i fonološke svjesnoti. Toj djeci potrebna je pomoć stručnjaka koja uključuje uvježbavanje fonematskog sluha i fonološke svjesnosti pomoću govorno-jezičnih igara i vježbi. Poteškoće u fonološkoj svjesnosti otežavaju usvajanje vještine čitanja. Osobito se to odnosi na djecu s dijagnozom disleksije kojima su poteškoće u čitanju primarni simptom. Teškoće u čitanju mogu biti sekundarne prirode kao kod djece s višestrukim teškoćama kao što je cerebralna paraliza. U ovom radu, nakon definicije i klasifikacije stanja cerebralne paralize slijedi metodički dio u kojem se na primjeru cerebralno paraliziranog devetogodišnjeg dječaka ogleda važnost i korisnost treninga fonološke svjesnosti. Dijete je uključeno u trening fonološke svjesnosti koji je sveukupno obuhvatio dvadeset i četiri individualna školska sata. Cilj treninga bio je unaprijediti fonološku svjesnost kod djeteta. Trening je podrška rehabilitacijsko-edukacijskim programima opismenjavanja koje dijete pohađa u dva zagrebačka rehabilitacijska centra. Ovaj rad polazi od znanstveno utemeljene pretpostavke da su fonološka svjesnost i usvajanje vještine čitanja međusobno povezani. Istraživanja su dokazala da uvježbavanje fonološke svjesnosti pridonosi usvajanju vještine čitanja, i obrnuto ; formalno podučavanje čitanja pridonosi razvoju fonološke svjesnosti.

fonematski sluh; fonološka svjesnost; cerebralna paraliza; teškoće čitanja; opismenjavanje

nije evidentirano

engleski

Encouraging of development of phonemic discrimination ability and phonological awareness in a child with cerebral paralysis

nije evidentirano

phonemic discrimination ability; phonemic awareness; cerebral paralysis; difficulties in reading; literacy teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

16.06.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija