Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata (CROSBI ID 392095)
Ocjenski rad | doktorski rad
Podaci o odgovornosti
Car, Sandra
Previšić, Vlatko
hrvatski
Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata
Rad se bavi perspektivama i iskustvima adolescenata - korisnika društvene mreže Facebook – vezanim uz njihove online i offline vršnjačke odnose, promatrajući iste unutar šireg socijalnog konteksta (tehnološki napredak, specifičnosti generacije Y) i njihovog psihosocijalnog razvoja, a u svrhu razumijevanja uloge ovog oblika komunikacije u vršnjačkim odnosima mladih. Namjera je istaknuti važnost pristupa društvenim mrežama kao socijalnom kontekstu za psihosocijalni razvoj adolescenta koji, kao i druga socijalna okruženja (primjerice škola), pruža poticaje za pozitivan ili negativan smjer razvoja, u ovom slučaju, socijalne interakcije i vršnjačkih odnosa. Svrha istraživanja bila je produbiti spoznaje o načinima korištenja i percepciji društvene mreže Facebook u svakodnevnom životu adolescenata, a posebice vezano uz njihove vršnjačke odnose, iz perspektive samih adolescenata – srednjoškolaca kako bi se doprinijelo boljem razumijevanju uloge društvenih mreža u socijalnim odnosima adolescenata te u skladu s tim unaprijedile pedagoške spoznaje o socijalnom razvoju adolescenata u suvremenom svijetu. U skladu sa svrhom i ciljevima istraživanja odabran je kvalitativni pristup prikupljanja i analize podataka. Za prikupljanje podataka korištene su fokus grupe, a za analizu prikupljenih podataka metoda tematske analize. Analiza dobivenih podataka potvrdila je da su društvene mreže inkomponirane u vršnjačke odnose adolescenata u kontekstu njihova svakodnevnog funkcioniranja. U cjelini, adolescenti ovoj temi pristupaju kritički, to jest društvene mreže promatraju u širem društvenom kontekstu. Oni su svjesni pozitivnih i negativnih strana online komunikacije te tehničkih karakteristika, to jest ograničenja, stranice koje ne mogu kvalitetno zamijeniti komunikaciju licem u lice. Odgovori na pitanja u fokus grupama pokazali su raznolikost perspektiva iz kojih mladi pristupaju problematici korištenja društvenih mreža od strane adolescenata te razumijevanje perspektiva drugih (javnosti, roditelja, profesora) uz istovremeni kritički stav prema njima.
adolescent; vršnjački odnosi; društvene mreže; Facebook; fokus grupa
nije evidentirano
engleski
Role of social networking sites in adolescents' peer relationships
nije evidentirano
adolescent; peer relationships; social networks; Facebook; focus group
nije evidentirano
Podaci o izdanju
358
27.02.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb