Formule uvjeravanja (CROSBI ID 618345)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Stolac, Diana
hrvatski
Formule uvjeravanja
U radu se govori o formulama koje se rabe u reklamnome diskursu za uvjeravanje, obrascima kojima se skreće pozornost i primatelja poruke navodi da povjeruje u vrijednosti proizvoda ili usluga, da osjeti potrebu za time te da konačno postane kupac. U pregledu jezičnoga djelovanje usmjerit ćemo se govornim činovima te proći kroz niz govornih činova koji obilježavaju našu komunikaciju ne bismo li vidjeli koji se od njih rabe u reklamama u uvjeravanju primatelja poruka te sudjeluju u oblikovanju formula uvjeravanja. Uz utvrđivanje korištenih govornih činova (npr. informacija, konstatacija, tvrdnja, objašnjenje, ponuda, savjet, animiranje, ohrabrivanje, pouka, uputa, kompliment, čestitka, odobravanje, prijedlog, jamstvo...) vezat ćemo jezična sredstva kojima se postižu postavljeni komunikacijski ciljevi. Zadržat ćemo se samo na strani tvorca poruke, a reakciju primatelja možemo eventualno pretpostaviti. Raspravljamo i dvojbu do koje se nužno dolazi nakon provedene analize – jesu li to formule uvjeravanja ili formule nagovaranja. Korpus za analizu čine suvremene reklame, dopunjene korpusom reklama iz riječkoga tiska 19. stoljeća.
reklama ; govorni čin ; uvjeravanje ; jezične strategije
Rad je rezultat istraživanja na znanstvenom projektu MZOS-a br. 009-2263053-0916 i potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03 voditeljice Diane Stolac.
engleski
Language strategyes for assurances
nije evidentirano
advertising ; speech act ; assurances ; language strategy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
73-90.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Rišner, Vlasta
Zagreb : Osijek: Hrvatska sveučilišna naklada d. o. o. - Filozofski fakultet u Osijeku
978-953-169-321-9