Izvornik: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4 / Balić, Vito ; Radica, Davorka (ur.). - Split : Umjetnička akademija u Splitu , 2016. 45-68 (ISBN: 978-953-6617-37-1).
Skup: Četvrti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga ; 4TH International Symposium of Music Pedagogues
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 15.- 17. 5. 2015.
Ključne riječi: glazbeno-pedagoški pristupi ; nastava glazbe ; osnovna općeobrazovna škola ; nastavnici glazbe
( approaches in music education ; music lessons ; primary and lower secondary school ; music teachers )
Sažetak:
U radu je opisano istraživanje koje je provedeno s ciljem dobivanja odgovora na pitanja koliko su nastavnici glazbene kulture i nastavnici glazbene umjetnosti zaposleni u osnovnim i srednjim općeobrazovnim školama upoznati s različitim pedagoškim i glazbeno- pedagoškim pristupima te što podrazumijevaju pod kvalitetnom nastavom glazbe. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupak smo koristili anketiranje i procjenjivanje, a kao instrument anketni upitnik i ljestvice procjene. Za obradu i analiziranje rezultata koristili smo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Rezultati istraživanja pokazali su kako nastavnici glazbe najbolje poznaju glazbeno-pedagoške pristupe Pavela Rojka i Carla Orffa, a najviše se slažu s izjavama koje predstavljaju pristupe Zoltana Kodálya i Carla Orffa. Nastavnici se slažu s tvrdnjama onih pedagoga koji pod suvremenom, kvalitetnom školom podrazumijevaju školu u kojoj se dijete promatra kao cjelovita osoba, u kojoj se naglasak stavlja na neposredno iskustvo, a nastava se zasniva na radoznalosti i aktivnosti učenika. Važno je da se u školi razvija kod djece ljubav prema glazbi, interes za lijepu i kvalitetnu glazbu, odnosno pobuđuje volja za pjevanjem i muziciranjem. Nastavnici smatraju da je glazba važna za razvoj dječjega karaktera i socijalnih odnosa. Zato s glazbenim obrazovanjem treba krenuti što ranije. U glazbene aktivnosti djeca se trebaju uključivati prije svega zbog toga što osjećaju zadovoljstvo dok ih izvode. Cilj glazbene nastave treba biti odgoj kompetentnoga i kritičnoga slušatelja i poznavatelja glazbe, a zadatak slušanje i upoznavanje glazbe, posebno umjetničkih radova. Učenici, osim što trebaju doseći visoku razinu glazbenoga ukusa, trebaju biti u stanju razlikovati ozbiljno i umjetničko od zabavnoga i trivijalnoga.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 245-1221170-1063
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija,Glazbena umjetnost,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Puni text rada: 771029.MSGP4_2015_045_Simunovic_Svalina_1.pdf (tekst priložen 9. Tra. 2016. u 15:21 sati)
Upisao u CROSBI: Vesna Svalina (vsvalina@foozos.hr), 24. Srp. 2015. u 21:23 sati

Verzija za printanje   za tiskati