Slušanje glazbe kao područje otvorenoga modela/kurikuluma nastave glazbe u prvim trima razredima osnovne škole (CROSBI ID 641231)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šulentić Begić, Jasna
hrvatski
Slušanje glazbe kao područje otvorenoga modela/kurikuluma nastave glazbe u prvim trima razredima osnovne škole
Od školske godine 2006./07. osnovnoškolska nastava glazbe provodi se prema otvorenom modelu u kojem je nastavno područje slušanja i upoznavanja glazbe jedino obvezno područje. Ostala su nastavna područja varijabilna, tj. učitelj se vodi pri njihovom odabiru psihološkim i kulturno-estetskim načelom. Nastava Glazbene kulture ima za cilj kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe te razvijanje glazbenog ukusa, a upravo se aktivnim slušanjem glazbe ostvaruje cilj predmeta. Slušanje glazbe navedeno je i u prijedlogu kurikuluma nastave glazbe u okviru Cjelovite kurikularne reforme i prisutno je u cijeloj odgojno-obrazovnoj vertikali. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo u ožujku i travnju 2015. godine u nekoliko osnovnih škola na području Osječko-baranjske županije. Pomoću anketnog upitnika ispitana su mišljenja 114 učitelja primarnog obrazovanja o aktivnosti slušanja glazbe. Također, sustavno je promatrano 30 nastavnih sati Glazbene kulture u prvim trima razredima sa svrhom praćenja provođenja aktivnosti slušanja glazbe. Rezultati su pokazali da učitelji imaju pozitivno mišljenje o slušanju glazbe u nastavi Glazbene kulture i smatraju ga bitnim za razvijanje glazbenog ukusa učenika. Međutim, učitelji ipak najčešće odabiru područje pjevanja kao središnju aktivnost nastave, tako da je slušanje glazbe manje zastupljeno. Većina učitelja zadaje učenicima zadatke prije slušanja glazbe, što je za provođenje aktivnog slušanja glazbe izuzetno važno, no, na žalost, dio učitelja koristi i izvanglazbenu motivaciju te nameće učenicima zamišljanje takvih sadržaja tijekom slušanja glazbe, što predstavlja neestetski pristup slušanju glazbe. Učitelji odabiru za slušanje i skladbe koje nisu zadane nastavnim planom i programom te uvode skladbe po vlastitom izboru, što je pozitivan pokazatelj uvažavanja otvorenog modela nastave glazbe.
slušanje glazbe ; glazbeni ukus ; učenici mlađe školske dobi ; učitelji primarnog obrazovanja
nije evidentirano
engleski
Listen to Music as an Area of the Open Model/Curriculum of Music Teaching in the First Three Years of Primary School
nije evidentirano
listen to music ; taste in music ; elementary school students ; primary school teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
268-279.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije 'Globalne i lokalne perspektive pedagogije'
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó ; Campbell-Barr, V.
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-091-9
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
predavanje
27.10.2016-28.10.2016
Osijek, Hrvatska