Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Slušanje glazbe kao područje otvorenoga modela/kurikuluma nastave glazbe u prvim trima razredima osnovne škole (CROSBI ID 641231)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šulentić Begić, Jasna Slušanje glazbe kao područje otvorenoga modela/kurikuluma nastave glazbe u prvim trima razredima osnovne škole // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije 'Globalne i lokalne perspektive pedagogije' / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 268-279

Podaci o odgovornosti

Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Slušanje glazbe kao područje otvorenoga modela/kurikuluma nastave glazbe u prvim trima razredima osnovne škole

Od školske godine 2006./07. osnovnoškolska nastava glazbe provodi se prema otvorenom modelu u kojem je nastavno područje slušanja i upoznavanja glazbe jedino obvezno područje. Ostala su nastavna područja varijabilna, tj. učitelj se vodi pri njihovom odabiru psihološkim i kulturno-estetskim načelom. Nastava Glazbene kulture ima za cilj kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe te razvijanje glazbenog ukusa, a upravo se aktivnim slušanjem glazbe ostvaruje cilj predmeta. Slušanje glazbe navedeno je i u prijedlogu kurikuluma nastave glazbe u okviru Cjelovite kurikularne reforme i prisutno je u cijeloj odgojno-obrazovnoj vertikali. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo u ožujku i travnju 2015. godine u nekoliko osnovnih škola na području Osječko-baranjske županije. Pomoću anketnog upitnika ispitana su mišljenja 114 učitelja primarnog obrazovanja o aktivnosti slušanja glazbe. Također, sustavno je promatrano 30 nastavnih sati Glazbene kulture u prvim trima razredima sa svrhom praćenja provođenja aktivnosti slušanja glazbe. Rezultati su pokazali da učitelji imaju pozitivno mišljenje o slušanju glazbe u nastavi Glazbene kulture i smatraju ga bitnim za razvijanje glazbenog ukusa učenika. Međutim, učitelji ipak najčešće odabiru područje pjevanja kao središnju aktivnost nastave, tako da je slušanje glazbe manje zastupljeno. Većina učitelja zadaje učenicima zadatke prije slušanja glazbe, što je za provođenje aktivnog slušanja glazbe izuzetno važno, no, na žalost, dio učitelja koristi i izvanglazbenu motivaciju te nameće učenicima zamišljanje takvih sadržaja tijekom slušanja glazbe, što predstavlja neestetski pristup slušanju glazbe. Učitelji odabiru za slušanje i skladbe koje nisu zadane nastavnim planom i programom te uvode skladbe po vlastitom izboru, što je pozitivan pokazatelj uvažavanja otvorenog modela nastave glazbe.

slušanje glazbe ; glazbeni ukus ; učenici mlađe školske dobi ; učitelji primarnog obrazovanja

nije evidentirano

engleski

Listen to Music as an Area of the Open Model/Curriculum of Music Teaching in the First Three Years of Primary School

nije evidentirano

listen to music ; taste in music ; elementary school students ; primary school teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

268-279.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije 'Globalne i lokalne perspektive pedagogije'

Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó ; Campbell-Barr, V.

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-091-9

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"

predavanje

27.10.2016-28.10.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti