crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 926960

Zbornik radova

Autori: Šimunović, Zrinka; Miljković, Dubravka
Naslov: Doživljaj zanesenosti kod glazbeno obrazovanih adolescenata
( FLOW EXPERIENCE AT MUSICAL EDUCATED ADOLESCENTS )
Izvornik: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.). - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište , 2017. 48-48 (ISBN: 9789538014161).
Skup: 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7.-8.12.2017.
Ključne riječi: adolescenti, glazba, slobodne aktivnosti, sport, zanesenost
( adolescents, music, extracurricular activities, sport, flow experience )
Sažetak:
Dosadašnja istraživanja zanesenosti kod adolescenata pokazuju kako zanesenost češće doživljavaju oni koji svoje aktivnosti biraju sami a pritom imaju sposobnosti sukladne tim aktivnostima (Nakamura i Csikszentmihalyi, 2002 ; Schmidt, Shernoff i Csikszentmihalyi, 2014). Veći broj sati provedenih u aktivnostima koje će biti produktivne i motivirajuće značit će i veći broj doživljaja zanesenosti (Hektner i Asakawa, 2000). Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u doživljavanju zanesenosti kod adolescenata koji su se najmanje šest godina obrazovali u glazbenoj školi, adolescenata koji se aktivno bave sportskim aktivnostima, adolescenata glazbenika/sportaša te adolescenata koji nisu glazbeno obrazovani i ne bave se sportskim aktivnostima. Istraživanja dokazuju veći broj doživljaja zanesenosti kod adolescenata koji pohađaju slobodne aktivnosti izvan redovite nastave (Hektner i Asakawa, 2000), a posebno ako su te aktivnosti vezane uz glazbu ili sport (Csikszentmihalyi, 1990 ; Lowis, 2002). S obzirom na navedene rezultate u ovom smo istraživanju krenuli od hipoteze kako su glazbeno obrazovani adolescenti zbog prirode glazbenih aktivnosti svakodnevno u poziciji doživljavanja zanesenosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 460 ispitanika učenika srednjih škola. Korišten je Upitnik za mjerenje zanesenosti (Csikszentmihalyi i Csikszentmihalyi, 1988) koji se sastojao od kvantitativnog i kvalitativnog dijela. Rezultati dobiveni kvantitativnom metodom pokazali su statistički značajnu razliku za varijable zaokupljenost, osjećaj kontrole i antizanesenost. Najviše rezultate imala je skupina glazbenika/sportaša. U kvalitativnom dijelu istraživanja pokazalo se da zanesenost najčešće doživljavaju glazbenici. Istraživanje je pokazalo da postoji povezanost glazbenog obrazovanja i češćeg doživljaja zanesenosti. To dovodi do zaključka kako glazbeno obrazovanje kod mladih potiče češće doživljavanje zanesenosti. Ako stanje zanesenosti opišemo kao smiren, oslobađajući, ugodan, poticajan i aktivirajući osjećaj (McGonigal, 2011 ; Turino, 2008) koji potiče razvoj, otkrivanje novog i učenje, možemo zaključiti kako obrazovanje glazbom podiže kvalitetu života te potiče stvaranje navike uključivanja u kvalitetne slobodnovremenske aktivnosti kod adolescenata.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Interdisciplinarne društvene znanosti,Glazbena umjetnost,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Upisao u CROSBI: Zrinka Šimunović (zrinka.simunovic@skole.hr:zrinka.simunovic@glazbena-jrunjanina-vk.skole.hr), 22. Vel. 2018. u 12:24 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4