Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doživljaj zanesenosti kod glazbeno obrazovanih adolescenata (CROSBI ID 659176)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Šimunović, Zrinka ; Miljković, Dubravka Doživljaj zanesenosti kod glazbeno obrazovanih adolescenata // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.). Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 48-48

Podaci o odgovornosti

Šimunović, Zrinka ; Miljković, Dubravka

hrvatski

Doživljaj zanesenosti kod glazbeno obrazovanih adolescenata

Dosadašnja istraživanja zanesenosti kod adolescenata pokazuju kako zanesenost češće doživljavaju oni koji svoje aktivnosti biraju sami a pritom imaju sposobnosti sukladne tim aktivnostima (Nakamura i Csikszentmihalyi, 2002 ; Schmidt, Shernoff i Csikszentmihalyi, 2014). Veći broj sati provedenih u aktivnostima koje će biti produktivne i motivirajuće značit će i veći broj doživljaja zanesenosti (Hektner i Asakawa, 2000). Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u doživljavanju zanesenosti kod adolescenata koji su se najmanje šest godina obrazovali u glazbenoj školi, adolescenata koji se aktivno bave sportskim aktivnostima, adolescenata glazbenika/sportaša te adolescenata koji nisu glazbeno obrazovani i ne bave se sportskim aktivnostima. Istraživanja dokazuju veći broj doživljaja zanesenosti kod adolescenata koji pohađaju slobodne aktivnosti izvan redovite nastave (Hektner i Asakawa, 2000), a posebno ako su te aktivnosti vezane uz glazbu ili sport (Csikszentmihalyi, 1990 ; Lowis, 2002). S obzirom na navedene rezultate u ovom smo istraživanju krenuli od hipoteze kako su glazbeno obrazovani adolescenti zbog prirode glazbenih aktivnosti svakodnevno u poziciji doživljavanja zanesenosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 460 ispitanika učenika srednjih škola. Korišten je Upitnik za mjerenje zanesenosti (Csikszentmihalyi i Csikszentmihalyi, 1988) koji se sastojao od kvantitativnog i kvalitativnog dijela. Rezultati dobiveni kvantitativnom metodom pokazali su statistički značajnu razliku za varijable zaokupljenost, osjećaj kontrole i antizanesenost. Najviše rezultate imala je skupina glazbenika/sportaša. U kvalitativnom dijelu istraživanja pokazalo se da zanesenost najčešće doživljavaju glazbenici. Istraživanje je pokazalo da postoji povezanost glazbenog obrazovanja i češćeg doživljaja zanesenosti. To dovodi do zaključka kako glazbeno obrazovanje kod mladih potiče češće doživljavanje zanesenosti. Ako stanje zanesenosti opišemo kao smiren, oslobađajući, ugodan, poticajan i aktivirajući osjećaj (McGonigal, 2011 ; Turino, 2008) koji potiče razvoj, otkrivanje novog i učenje, možemo zaključiti kako obrazovanje glazbom podiže kvalitetu života te potiče stvaranje navike uključivanja u kvalitetne slobodnovremenske aktivnosti kod adolescenata.

adolescenti, glazba, slobodne aktivnosti, sport, zanesenost

nije evidentirano

engleski

FLOW EXPERIENCE AT MUSICAL EDUCATED ADOLESCENTS

nije evidentirano

adolescents, music, extracurricular activities, sport, flow experience

nije evidentirano

Podaci o prilogu

48-48.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji

Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara

Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište

9789538014161

Podaci o skupu

1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta

predavanje

07.12.2017-08.12.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti