Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrijednosti i neprihvatljiva ponašanja (CROSBI ID 27088)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Radin, Furio Vrijednosti i neprihvatljiva ponašanja // Djeca i mediji: Uloga medija u svakodnevnom životu djece / Ilišin, Vlasta (ur.). Zagreb: Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži ; Institut za društvena istraživanja, 2001. str. 175 (79-90)-x

Podaci o odgovornosti

Radin, Furio

hrvatski

Vrijednosti i neprihvatljiva ponašanja

Ovdje su analizirane društvene vrijednosti koje djeca smatraju važnima i ponašanja koja percipiraju kao društveno nepoželjna. Vrijednosni sustav djece presudno je određen njihovom životnom dobi, koju karakterizira još uvijek velik utjecaj obitelji kao agensa primarne socijalizacije. Tako su najprihvaćenije vrijednosti obitelji, društvenog ugleda i vjere, dok je djeci ponajmanje stalo do političkog potvrđivanja, i uopće do moći, profesionalnog uspjeha i bogatstva. Djeca su primjetno homogena u prihvaćanju ispitanih vrijednosti, pri čemu je spolno obilježje ono koje ponajviše diferencira ispitanike. Povezivanjem ovih rezultata s dosadašnjim saznanjima o vrijednosnim sustavima mladih, pretpostavlja se da će u omladinskoj dobi doći do značajnih promjena jer tada na vrh ljestvice izbijaju materijalni standard, dokoličarenje i profesionalni uspjeh. To sugerira da životni ciklus dominantno utječe na formiranje sustava vrijednosti i hijerarhiju vrednota te da kod starije djece vrijednosni sustav još nije potpuno formiran ni stabilan. Percepcija društveno neprihvatljivih ponašanja također je pretežno uvjetovana činjenicom da se radi o starijoj djeci. Učenici su vrlo tolerantni spram noćnih izlazaka, a preko trećine njih i spram korištenja javnog prijevoza bez plaćanja, pisanja grafita i seksualnih odnosa prije punoljetnosti. S druge strane, gotovo svi smatraju nedopustivim krađe, mučenja (ljudi i životinja) te upotrebu bilo kojih vrsta droga. Učenici kao više ili manje prihvatljiva ponašanja percipiraju ona koja se mogu prepoznati kao oblici buntovništva i neposlušnosti, a što svjedoči o prilično zastupljenoj potrebi kršenja nekih društvenih normi, što je sve raširenije u modernim urbanim sredinama. Istodobno, vrlo su slabo prihvaćena – točnije, ogromnoj većini učenika nisu prihvatljiva – ponašanja koja se mogu prepoznati kao pokazatelji ovisnosti i devijantnosti. Dakle, primjetna je benevolentnost spram kršenja zabrana i normi koje su dobno uvjetovane, tj. prije svega usmjerene na one pojedince kojima se još ne priznaje odraslost. Djeca su svjesna selektivnosti i privremenosti tih zabrana, pa im je utoliko prihvatljivije njihovo kršenje kao način osvajanja prostora osobnih sloboda i autonomije.

nije evidentirano

nije evidentirano

engleski

Values and Unacceptable Behavior

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175 (79-90)-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Ilišin, Vlasta

Zagreb: Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži ; Institut za društvena istraživanja

2001.

953-6815-03-6

Povezanost rada

Sociologija