Stranica: 47
Mentor: Jasna Šulentić Begić
Neposredni voditelj: Begić, Amir
Ključne riječi: slobodno vrijeme, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti, učenici starije školske dobi
( leisure time, extracurricular activities, extracurricular music activities, students of senior school age )
Sažetak:
Nastava glazbe ostvaruje se putem pjevanja, sviranja, slušanja, pokreta, plesa i glazbenog stvaralaštva. Uz neizostavnu redovnu nastavu glazbe organiziraju se i izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti, koje pripadaju slobodnom vremenu učenika. Takve aktivnosti razvijanju motoričke, kognitivne i socijalne sposobnosti, a prije svega proširuju vidike estetske kulture. U radu se polazi od nekoliko istraživačkih pitanja na koja se odgovorilo analizirajući anketni upitnik. Anketom se htjelo utvrditi u kojoj su mjeri izvannastavne i izvanškolske aktivnosti zastupljene kod učenika od četvrtog do osmog razreda (N = 510) u osnovnim školama na području Osječko-baranjske županije u Republici Hrvatskoj. Odabrane su jedna gradska i jedna prigradska škola. Rezultati su pokazali da učenici polaze školski zbor i ples/ritmiku u obje škole te glazbenu radionicu i bend u gradskoj školi kao izvannastavne aktivnosti. Klavir, gitaru i tamburicu učenici su naveli kao najčešća glazbala koja pohađaju u glazbenoj školi i na tečaju sviranja glazbala, u obliku aktivnosti izvan škole. Na temelju dobivenih rezultata ustanovili smo da postoji značajna statistička razlika između učenika prigradske i gradske škole u pohađanju izvannastavnih glazbenih aktivnosti, pri čemu učenici prigradske škole u većem broju polaze izvannastavne aktivnosti (pretpostavljamo zbog blizine te vremenske usklađenosti s ostalim školskim obvezama), dok je interes za polazak izvanškolskih aktivnosti podjednako zastupljen kod učenika u predgrađu i gradu. Utvrdili smo da su djevojke sklonije pohađanju izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti u odnosu na dječake te da učenici sedmih i osmih razreda u manjem broju polaze takav način provođenja slobodnog vremena. Rezultati upućuju na potrebu većeg zalaganja nastavnika i roditelja u tom periodu učenikova odrastanja, naročito dječaka, kako bi se više zainteresirali za glazbene aktivnosti.
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Glazbena umjetnost