Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 666947)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj
Početkom dvadeset prvog stoljeća, u sklopu reformskih nastojanja usmjerenih prema povećanju učinkovitosti obrazovnog sustava Republike Hrvatske, donesen je Hrvatski nacionalni obrazovni standard sa svrhom da tradicionalni pristup obrazovanju, temeljen na programima i nastavnicima, usmjeri na učenike i razvoj njihovih postignuća. Za glazbenu su nastavu u osnovnoj školi promjene koje je donio HNOS označile početak otvorenog modela, gdje se na temelju obvezne sadržajne jezgre nastavniku omogućava slobodno odabiranje aktivnosti.Smanjenjem opsega gradiva i selekcijom nastavnog sadržaja nastavnici su došli u mogućnost samostalno kreirati nastavni program i provesti poučavanje s realno ostvarivim nastavnim sadržajem. Daljnje značajne promjene u nastavi sustavno se ostvaruju tijekom posljednjih deset godina kurikulumskim usmjerenjem, koje nalaže novo oblikovanje znanja te promjene u organizaciji rada. Značajna smjernica u usklađivanju obrazovnog sustava snovim obrazovnim težnjama ostvarena je donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma, razvojnog dokumenta usmjerenog s prijenosa znanja na razvoj kompetencija. Posljednji, zasad još uvijek nerealiziran, pokušaj unaprjeđivanjaobrazovnog sustava i usklađivanja sa suvremenim odgojno-obrazovnim potrebama i interesima učenika zamišljen je u okviru niza mjera pod zajedničkim nazivom Cjelovita kurikularna reforma. U radu se prikazuje istraživanje koje je provedeno s ciljem utvrđivanja didaktičkog strukturiranja kurikuluma glazbenog obrazovanja u osnovnim školama i gimnazijama s aspekta nastavnog sadržaja na uzorku pojedinih županija Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja ukazuju na problem prevelikog opsega i dubine nastavnog sadržaja u nastavi glazbene kulture i umjetnosti te na nesuglasje između nastavnog programa i glazbenih preferencija učenika. Dobivenim je rezultatima aktualizirana potreba za značajnijim iskorakom nastavnika u pojedinim didaktičkim elementima s ciljem praktičnog oživljavanja otvorenog nastavnog procesa s aktivnim uključivanjem učenika u planiranje i realizaciju nastavnog sata.
glazbena nastava, otvoreni kurikulum, didaktičko strukturiranje
nije evidentirano
engleski
Changes in didactical structuring of music teaching in the Republic of Croatia
nije evidentirano
music teaching, open curriculum, didactic structuring
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
predavanje
05.10.2018-06.10.2018
Sarajevo, Bosna i Hercegovina